Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: AUTO - Stiri Mier 29 Dec 2010, 11:18
Legea privind dotarea masinilor cu cauciucuri de iarna se afla pe ultima suta de metri. Saptamana viitoare va fi adusa in discutie in Guvern ordonanta de urgenta privind obligativitatea echiparii autoturismelor cu anvelope de iarna in sezonul rece (1 noiembrie - 31 martie).
Proiectul de ordonanta prevede si nivelul amenzilor care vor fi aplicate celor care nu vor avea masinile "incaltate" corespunzator. Potrivit proiectului, aceasta contraventie ar urma sa fie sanctionata cu 9 pana la 20 de puncte amenda. Un punct amenda este echivalentul a 60 de lei, astfel ca soferii ar putea plati intre 540 de lei si 1.200 de lei, daca vor circula iarna fara cauciucuri corespunzatoare.
De ce sunt atat de importante anvelopele de iarna? Pentru ca pur si simplu cele de vara nu fac fata in sezonul rece. Diferentele nu sunt doar cele legate de aderenta, ci mai ales de consistenta materialului.
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: AUTO - Stiri Dum 16 Ian 2011, 14:13
Anul trecut, dealerii de masini de lux din Romania, precum Ferrari, BMW sau Rolls Royce, au facut profit, iar cei de autoturisme mai ieftine au inregistrat scaderi ale vanzarilor.
Romanii au cumparat cu o treime mai multe masini BMW decat in 2009, respectiv 1.700 de astfel de autoturisme.
Si Ferrari a gasit in Romania 20 de proprietari pentru masinile sale in 2010.
Totusi, cea mai mare crestere de pe piata noastra a inregistrat- o brandul de lux Nissan Infiniti, numarul de inmatriculari al acestuia crescand la 82 de unitati.
Rolls Royce a vandut anul trecut in tara noastra doar doua astfel de masini.
Jaguar a convins 31 de romani sa-si inmatriculeze un automobil nou de la ei.
Maserati, in schimb, a avut doar 7 cumparatori.
Desi 1.500 de romani si-au achizitionat cate un Mercedes, compania a avut pierderi de 8%.
Sursa: Libertatea - (Redactia Libertatea)
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: AUTO - Stiri Vin 04 Feb 2011, 19:17
Sistemul bonus-malus, potrivit Ordinului CSA numarul 21/2009, este format din categoria de baza B0, 14 clase de bonus si opt clase de malus. Clasa B0 este clasa atribuita unui asigurat nou, fara istoric in asigurare. Astfel, reducerile se acorda numai daca nu ati avut daune in anul calendaristic anterior si in anul curent, iar acordarea clasei bonusului, depinde si de perioada pentru care se face noua polita RCA.
Daca polita curenta este in clasa B1 prin reinnoirea acesteia, fara daune, pe o perioada de sase luni aceasta va trece in clasa B2. Daca reinnoirea se face pe 12 luni se va primi clasa B3. Reducerile se acorda in acest fel pana la clasa B14 astfel: B0 -0%, B1 -5%, B2 -10%, B3 -14%, B4 -18%, B5 -22%, B6 -26%, B7 -29%, B8 -32%, B9 -35%, B10 -38%, B11 -41%, B12 -44%, B13 -47%, B14 -50%.
Pentru aplicarea unui malus sunt luate in calcul evenimentele pentru care a fost platita cel putin o dauna in perioada de referinta, in care se retine responsabilitatea totala sau partiala a conducatorului auto, indiferent cine a condus vehiculul la momentul producerii accidentului, indiferent de modul de protocolare a acestuia, prin proces-verbal intocmit de politie ori prin constatare amiabila de accident. In functie de aceste criterii majorarile se aplica astfel pentru cele opt clase de malus: M1 +5%, M2 +10%, M3 +20%, M4 +30%, M5 +45%, M6 +60%, M7 +80% si M8 +100%.
Daca la momentul producerii evenimentului vehiculul era insusit si folosit fara acordul proprietarului si acest lucru a fost sesizat in scris politiei, coeficientul din sistemul bonus-malus al asiguratului nu este influentat.
Reducerea sau majorarea stabilita conform sistemului bonus-malus se aplica tarifelor notificate si practicate de catre societatea de asigurare la care asiguratul doreste sa incheie asigurarea obligatorie de raspundere civila.
Potrivit articolului 72 din Ordinul 21/2009, in situatia in care un asigurat detine mai multe vehicule, sistemul bonus-malus se aplica distinct pentru fiecare vehicul. De asemenea, in cazul vanzarii sau radierii vehiculului asigurat, stabilirea noii clase de bonus-malus pentru un vehicul nou-dobandit se face pornind de la clasa bonus-malus de care asiguratul a beneficiat anterior.
In cazul in care baza de date CEDAM nu poate fi interogata de catre asigurator, acesta poate stabili daunalitatea pe baza unei declaratii pe propria raspundere a asiguratului.
Sursa: Capital - (RCA Super Ieftin)
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: AUTO - Stiri Vin 04 Mar 2011, 09:57
Fie că vorbim de modele total noi sau de ediţii speciale ale unor maşini puternice, Salonul Auto Geneva 2011 a fost bogat şi în ce priveşte "colecţia" de maşini sport, pe toate gusturile:
Locul 10: Maserati GranCabrio Sport
Versiune upgradată a frumosului cabriolet italian, GranCabrio Sport ajunge la 450 CP, beneficiind de mici detalii exclusiviste, precum şi de o nouă culoare pentru caroserie, Rosso Trionfale.
Locul 9: Gumpert Tornante
La bază este un model Gumpert Apollo, revizuit în profunzime de carosierul Touring Leggera, care a reuşit să îi confere un aspect mai apropiat de al GT-urilor cu pretenţii.
Locul 8: Lexus LF-A Nurburgring Edition
Unul dintre cele 50 de exemplare dedicate recordului stabilit la Nurburgring a fost prezent şi la Geneva 2011.
Citeşte mai multe despre topul celor mai tari supercaruri şi maşini exotice la Geneva 2011 pe www.promotor.ro
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Diaporevomenos
Numarul mesajelor : 1815 Varsta : 77 Localizare : Patria lui Homer si a lui Dionisie Areopagitul Data de inscriere : 05/10/2008
Subiect: Re: AUTO - Stiri Sam 05 Mar 2011, 00:36
dolion a scris:
Potrivit articolului 72 din Ordinul 21/2009, in situatia in care un asigurat detine mai multe vehicule, sistemul bonus-malus se aplica distinct pentru fiecare vehicul. De asemenea, in cazul vanzarii sau radierii vehiculului asigurat, stabilirea noii clase de bonus-malus pentru un vehicul nou-dobandit se face pornind de la clasa bonus-malus de care asiguratul a beneficiat anterior.
In cazul in care baza de date CEDAM nu poate fi interogata de catre asigurator, acesta poate stabili daunalitatea pe baza unei declaratii pe propria raspundere a asiguratului.
Sursa: Capital - (RCA Super Ieftin)
Consider ca e nedrept sistemul de procedura a asigurărilor la voi. Cum adică, dacă eu un conducător priceput si atent vînd mașina mea, unui conducător nou fără experienta el va beneficia de reducerile ce le-am dobîndit eu in decursul anilor prin buna comportare in circulație?
La noi, ai vîndut mașina si mai ai 2-3-4 luni de asigurare, ti se da bani înapoi si cel ce a cumpărat-o va trebui sa facă un contract de asigurare a lui personal de la început.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: AUTO - Stiri Dum 13 Mar 2011, 19:31
Constructorul auto indian Tata Motors ar putea comercializa modelul Nano, cea mai ieftina masina din lume, pe piata europeana incepand din 2013, a declarat directorul general al grupului Carl-Peter Forster intr-un interviu publicat sambata in cotidianul german Frankfurter Rundschau, transmite Reuters. Intrebat in legatura cu posibilitatea comercializarii modelului Nano in Europa, Carl-Peter Forster a spus : 'lucram la o versiune pentru Europa, care ar urma sa fie gata de comercializare in doi-trei ani'. Pretul acestui model va fi semnificativ mai mare fata de 2.000 de euro cat costa versiunea de baza comercializata in India. 'Pretul estimativ va fi de 5.000 de euro. Va fi vorba de o masina cu patru locuri, pachet complet de siguranta si un motor diesel cu trei cilindri cu o capacitate de 68 de cai putere', a mai spus Carl-Peter Forster. In luna februarie a acestui an, vanzarile de automobile Nano s-au dublat pana la 8.262 de unitati. Constructorul auto Tata Motors, parte a conglomeratului indian Tata cu activitati variind de la automobile la software, a afisat in trimestrul patru al anului trecut un profit net de 24,24 miliarde rupii (857 milioane dolari), comparativ cu un profit de 6,5 miliarde rupii in perioada similara a lui 2009.
SURSA: Agerpres
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: AUTO - Stiri Joi 31 Mar 2011, 09:07
Imaginile au fost surprinse de camerele de supraveghere dintr-o intersecţie din oraşul Heze, provincia Shandog, China. Videoclipul de 12 minute arată un număr impresionant de accidente rutiere, ceea ce poate duce la concluzia că aceasta este cea mai periculoasă intersecţie din lume.
La numai 22 de ore de la postarea pe site-ul Youku, filmul a strâns mai mult de 2 milioane de vizualiări şi peste 270 de pagini de comentarii.
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: AUTO - Stiri Mar 12 Apr 2011, 21:17
Pretul carburantilor creste in fiecare luna. In aceste conditii, devine util sa stim cateva lucruri care sa ne faca sa economisim combustibil si implicit bani.
-Soferii trebuie sa circule cu viteze constante si mai reduse, aceasta masura ajutand la o economie de combustibil de aproximativ 10-15%. Pe drumurile nationale, la viteza de 90 de kilometri pe ora se face mai multa economie de combustibil decat daca depasim 100 de kilometri. -Accelerarati si franati treptat, ca sa nu risipiti energia masinii. -Opriti motorul, atunci cand stationati mai mult de 30 de secunde. -Verificati presiunea pneurilor inainte sa plecati la drum. O valoare corecta a presiunii poate reduce cu 3-4% consumul de combustibil. Pneurile umflate prea putin cresc rezistenta la rulare si implicit consumul de carburant. -Folosirea mai rara a instalatiei de climatizare, deoarece suprasolicita motorul. Folosirea unei viteze mici a instalatiei de climatizare poate reduce cu 10-15% consumul de combustibil. -Inchiderea geamurilor la viteze mari. Un geam deschis la viteze de peste 100 de km/h scade coeficientul aerodinamic si creste consumul. -Atunci cand alegeti uleiul masinii dumneavoastra consultati manualul de instructiuni al masinii si incercati sa alegeti un produs cu o vascozitate mare si de buna calitate. -Inlocuiti la timp filtrele de ulei si aer.
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: AUTO - Stiri Mier 13 Apr 2011, 09:47
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: AUTO - Stiri Vin 15 Apr 2011, 23:28
Un studiu realizat pe parcursul anului 2010 de Bridgestone, a demonstrat ca 71% dintre șoferii din Europa ruleaza cu cauciucurile mai putin umflate decat ar trebui. Conform specialiștilor companiei, efectul direct este un consum ridicat de combustibil și emisii mai mari de CO2. Mai mult chiar, Bridgestone sustine ca, in total, cei 71% dintre șoferi consuma in plus aproape doua miliarde de litri de combustibil anual, ceea ce se traduce intr-o pierdere financiara de 2,8 miliarde de euro, iar mașinile lor emit cu 4,8 milioane tine de CO2 mai mult decat daca anvelopele ar fi utilizate la presiunea corespunzatoare. Alte rezultate importante ale testului facut de Bridgestone arata ca, unul din 14 șoferi, iși pune viata in pericol conducand mașini cu presiunea din anvelope mult sub limita și cu suprafata de contact cu drumul puternic deterioarata. De asemenea, 2% dintre mașinile verificate și-au uzat cauciucurile cu 30% mai devereme decat daca presiunea ar fi fost corespunzatoare.
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Emil Condor
Numarul mesajelor : 22466 Varsta : 65 Localizare : mereu cu voi Data de inscriere : 23/08/2008
Subiect: Re: AUTO - Stiri Sam 16 Apr 2011, 21:00
Studiul la care te referi, Dolion, este corect. Singurul avantaj pe care îl au cauciucurile mai putin umflate: frânează mai bine decât cele umflate - au aderentă mai bună la sol. Dar dacă luăm în considerare toate celelalte aspecte, cauciucurile umflate corespunzător sunt categoric de preferat celorlalte.
_____________________ _____________________ Esti ceea ce lasi în urma ta.(EC)
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: AUTO - Stiri Sam 16 Apr 2011, 21:35
Franeaza mai bine, dar masina capata balans din cauza cauciucurilor desumflate si il deruteaza pe conducator. Sau poate sari cauciucul de pe geanta la un viraj prea strans si in forta.
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Emil Condor
Numarul mesajelor : 22466 Varsta : 65 Localizare : mereu cu voi Data de inscriere : 23/08/2008
Subiect: Re: AUTO - Stiri Sam 16 Apr 2011, 21:38
Ai dreptate, când cauciucurile sunt mai moi, trebuie avut grijă la viraje. Oricum, ele trebuie să fie umflate la presiunea specifică pentru un randament maxim.
_____________________ _____________________ Esti ceea ce lasi în urma ta.(EC)
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: AUTO - Stiri Sam 16 Apr 2011, 21:44
Azotul diminueaza riscul exploziei unui cauciuc supraincalzit. Anvelopa umflata cu azot isi pastreaza proprietatile indiferent de variatia de temperatura din exterior. Datorita lipsei umiditatii, cauciucul nu este atacat, in special unde face contact cu janta, asa cum se intampla in cazul folosirii aerului.
Specialistii considera ca presiunea din anvelopele umflate cu azot se pastreaza mai mult timp constanta, prevenind uzura prematura a pneurilor. Printre dezavantajele azotului se numara rigidizarea pneului si pretul. in timp ce umflatul traditional cu aer nu are costuri speciale, fiind chiar gratuit la statiile de realimentare cu carburant, umflatul unei anvelope cu azot costa intre 3 si 10 lei noi, in functie de talonul pneului, dar si de locul in care se executa operatiunea.
Anvelopa nu are de suferit daca, dupa o umflare cu azot, se revine la oxigen. in schimb, azotul isi pierde toate calitatile in cazul in care este folosit in anvelopele cu camera. Pneurile avioanelor sunt umflate cu azot. Acest gaz isi pastreaza proprietatile si la altitudinea de 10.000 de metri, unde sunt temperaturi de aproximativ - 55 de grade Celsius. Mihai Heimann, presedintele juriului "Masina Anului in Romania", este convins ca azotul are un rol benefic asupra anvelopelor. "Azotul nu afecteaza structura masinii. Din pacate, costurile fac imposibila raspandirea acestui sistem. Alt dezavantaj nu exista. Dar nici in Occident nu se umfla cauciucurile cu azot."
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
nicuvar
Numarul mesajelor : 2464 Varsta : 68 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 16/10/2008
Subiect: Re: AUTO - Stiri Sam 16 Apr 2011, 21:46
As avea ceva de comentat. Aceste stiri din auto nu au ce cauta la sport. La auto din sport eu consider ca ar trebui altfel de stiri, nu despre cauciucuri sau consum de combustibil. Desi, daca ne referim la Romania, sa circuli pe aceste drumuri imposibile este ca si cum ai concura intr-un raliu. Trebuie sa fii un bun pilot ca sa eviti gropile si sa nu ajungi in decor. Pana la urma, poate sa ramana aici, la sport.
_____________________ Membru fondator al PSN: Puterea Suntem Noi!
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: AUTO - Stiri Sam 16 Apr 2011, 21:48
Nici n-am stiut ca topicul "stiri auto" e la sport. Am crezut ca e o rubrica ce contine toate stirile! Cand vreau sa postez ceva, dau pe cautare "stiri auto".
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Ultima editare efectuata de catre dolion in Sam 16 Apr 2011, 21:49, editata de 1 ori
Emil Condor
Numarul mesajelor : 22466 Varsta : 65 Localizare : mereu cu voi Data de inscriere : 23/08/2008
Subiect: Re: AUTO - Stiri Sam 16 Apr 2011, 21:49
Nici măcar nu am realizat că discutiile sunt la SPORT! Am văzut „Stiri Auto” si i-am dat bice.
O să găsim, cumva un loc si pentru aceste stiri...
Multumim, Nicu!
_____________________ _____________________ Esti ceea ce lasi în urma ta.(EC)
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: AUTO - Stiri Sam 16 Apr 2011, 21:50
Am postat in acelasi timp, Emile, aceeasi idee!
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Emil Condor
Numarul mesajelor : 22466 Varsta : 65 Localizare : mereu cu voi Data de inscriere : 23/08/2008
Subiect: Re: AUTO - Stiri Sam 16 Apr 2011, 21:53
A mai crăpat un drac, nu-i asa? (parcă asa se spune în popor...)
_____________________ _____________________ Esti ceea ce lasi în urma ta.(EC)
nicuvar
Numarul mesajelor : 2464 Varsta : 68 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 16/10/2008
Subiect: Re: AUTO - Stiri Sam 16 Apr 2011, 21:54
Pe mine nu ma deranjeaza, dimpotriva. Imi plac stirile auto. Daca le-ati muta la religii, nu as fi aflat de ele.
_____________________ Membru fondator al PSN: Puterea Suntem Noi!
Emil Condor
Numarul mesajelor : 22466 Varsta : 65 Localizare : mereu cu voi Data de inscriere : 23/08/2008
Subiect: Re: AUTO - Stiri Sam 16 Apr 2011, 21:55
La POLITICĂ le-ai fi citit cu sigurantă, dar nu răspundeai...
_____________________ _____________________ Esti ceea ce lasi în urma ta.(EC)
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: AUTO - Stiri Sam 16 Apr 2011, 21:56
Ar trebui o rubrica de stiri principala, defalcata pe stiri din toate domeniile.
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Emil Condor
Numarul mesajelor : 22466 Varsta : 65 Localizare : mereu cu voi Data de inscriere : 23/08/2008
Subiect: Re: AUTO - Stiri Sam 16 Apr 2011, 21:57
Adică un sub-forum STIRI? De orice natură... Doar titlul topicului să arate din ce domeniu sunt. La asta te referi, Dolion?
_____________________ _____________________ Esti ceea ce lasi în urma ta.(EC)
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: AUTO - Stiri Sam 16 Apr 2011, 22:04
Da!
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Emil Condor
Numarul mesajelor : 22466 Varsta : 65 Localizare : mereu cu voi Data de inscriere : 23/08/2008
Subiect: Re: AUTO - Stiri Sam 16 Apr 2011, 22:09
Oookay! Deci mergem la Forumul SOCIAL, plantăm un subforum STIRI si de acolo mai departe vedem noi... Corect?
_____________________ _____________________ Esti ceea ce lasi în urma ta.(EC)