Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Capodopere auto Lun 25 Mar 2013, 14:47
Cisitalia 202
Produsă între 1947-1952, Cisitalia nu este un automobil foarte cunoscut. Design-ul lui Pininfarina, prin acest Grand Turismo 202, nu numai că a avut o influenţă covîrşitoare asupra maşinilor anilor 50, dar este şi singurul automobil din întreaga istorie expus la Muzeul de Artă Modernă din New York.
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: Capodopere auto Lun 25 Mar 2013, 14:52
Lamborghini Miura SVJ
Designer Marcello Gandini de la Studioul Bertone. Produsă între 1968-1971. “Du-te şi condu tractoare. Nu vei şti să conduci niciodată un Ferrari!” i-a spus Enzo Ferrari lui Ferruccio Lamborghini, cand acesta i s-a plans de “calitatea” îndoielnică a super-maşinilor produse la Modena. Lamborghini, un mare, celebru, dar mai ales bogat producător de... tractoare, a hotărît să construiască maşini sport mai bune decît Ferrari. După un început dificil, Miura a demonstrat că Ferrari nu era neapărat ce mai “tare” maşină sport. Miura avea un design atît de “radical” încît şi azi, cu motorul său aşezat în centrul maşinii, foarte inconfortabilă la condus, acest triumf mecanic rămîne de un modernism fascinant.
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Emil Condor
Numarul mesajelor : 22466 Varsta : 65 Localizare : mereu cu voi Data de inscriere : 23/08/2008
Subiect: Re: Capodopere auto Mar 26 Mar 2013, 00:39
Stai să afisez si eu capodopera mea! Are tot patru roti!
Prin acest topic descoperim una din pasiunile lui Dolion?
Pentru satisfacerea completă a unei pasiuni ca aceasta e nevoie de ceva-ceva bani, nu-i asa?
_____________________ _____________________ Esti ceea ce lasi în urma ta.(EC)
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: Capodopere auto Vin 12 Apr 2013, 07:58
Italienii si-au facut cel mai tare cadou pentru cei 50 de ani de existenta. Lamborghini VENENO a fost prezentat oficial la Geneva.
Cu totii banuiam de ceva saptamani ca Lamborghini isi va aniversa cei 50 de ani in cel mai nebun mod cu putinta. Dar Lamborghini Veneno a intrecut toate asteptarile la Salonul Auto de la Geneva. Si i-a facut pe cei care si-au comandat deja un McLaren P1 sa-si planga in pumni de ciuda! Monstrul venit din Sant’Agata arata si costa fioros. Din pacate, Pamantul se va bucura de numai 4 modele. Trei dintre ele vor face ravagii pe strazi, iar ultimul va fi pastrat ca amintire in muzeul Lamborghini. Masina arata demential de la un capat la altul, plina de fibra de carbon, prize de aer, aripi si aripioare, ornamente si elemente aerodinamice mai multe decat pe un monopost de F1. E veninos de agresiva. De fapt, in traditia Lamborghini, nici macar numele nu a fost ales la intamplare. Veneno e numele unui taur devenit faimos in 1914, dupa ce a omorat un matador. Lamborghini Veneno e construit pe plaftorma Aventador-ului si are acelasi V12 de 6,5 litri, cu transmisie integrala in 7 rapoarte. Doar ca puterea motorului a crescut cu 50 CP, de la 690, cat avea Aventadorul la 740. O herghelie intreaga, care atinge suta la ora in 2.8 secunde, prinde o viteza maxima de 354 km/h si cantareste putin sub 1.450 kg. Intr-o era a masinilor care trec lejer de 1.000 CP, nu pare mult. Ca performanta, McLaren P1 sta mai bine. Probabil si noul Ferrari, dar numai un nebun se mai uita la cateva sutimi de secunda sau kilometri in plus cand ai in un Veneno in fata ochilor. Spre deosebire de Aventador, fiecare panou al caroseriei este construit din fibra de carbon ranforsata cu polimeri. Ideea a fost sa imbunatateasca indicele aerodinamic dar si sa creasca forta de apasare. Veneno a fost proiectata pentru a reda aerodinamica unei masini de curse si arata ca proaspat iesita de la LeMans. Din punctul asta de vedere seamana cu prototipul Audi R18 quattro. Blocurile optice sunt in forma de Y, caporta a fost reproiectata, iar prizele de aer sunt absolut enorme. Spatele arata ca un monstru marin, cu linii ce converg spre eleronul imens si difuzor. Cei trei norocosi care vor avea masina asta probabil au platit deja 3,6 milioane de euro. Restul de peste sapte miliarde se vor multimi cu poze si filmulete.
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Emil Condor
Numarul mesajelor : 22466 Varsta : 65 Localizare : mereu cu voi Data de inscriere : 23/08/2008
Subiect: Re: Capodopere auto Vin 12 Apr 2013, 18:53
Ce nebunie de masină! Wow!
_____________________ _____________________ Esti ceea ce lasi în urma ta.(EC)
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: Capodopere auto Mar 23 Apr 2013, 12:15
Aceasta realizare merita trecuta la "capodopere" auto:
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: Capodopere auto Mier 13 Aug 2014, 07:44
Malaxa a fost un automobil românesc construit în 1945 la Reşiţa în fabricile industriaşului român Nicolae Malaxa, al cărui nume îl poartă. Proiectul autoturismului aparţine unu grup de ingineri şi tehnicieni de la uzinele A.S.A.M. şi Malaxa din Bucureşti şi IAR din Braşov, conduşi de ing. Petre Carp. Maşina avea un motor cu 3 cilindri în stea, cu răcire forţată cu aer, capabil să dezvolte 30 CP. Soluţia constructivă era “totul în spate”, motorul formând un tot cu diferenţialul şi cutia de viteze. Greutatea motorului era de 80 kg iar ansamblul cu diferenţialul şi cutia de viteze ajungea la 150 kg. Pentru a asigura răcirea motorului, între plafon şi acoperiş era lăsat un spaţiu pentru canalizarea aerului necesar. Aerul era captat din faţă, de deasupra parbrizului şi era canalizat prin acoperişul cu pereţi dubli, cu ajutorul unui ventilator, care îl absorbea, dirijând o parte peste cilindri, iar restul la carburator. Malaxa oferea un nivel înalt de confort şi putea transporta până la şase persoane. Caroseria avea o formă aerodinamică, foarte elegantă, cu portbagajul în partea din faţă, sub capotă, unde se afla şi roata de rezervă. Prinderea caroseriei pe şasiu se făcea prin tampoane de cauciuc. Viteza maximă era de 120 km/h si un consum de benzină de 10 l/100 km. Caroseria era montata pe sasiu cu tampoane de cauciuc de 10 cm grosime, ceea ce-i dadea un comfort in mers neegalat de alti fabricanti. S-au produs cam 800 de automobile pe an, intre 1945 si 1947. Producţia ei a fost oprită când sovieticii au decis să mute linia de asamblare în U.R.S.S., după ce un oficial de la Moscova aflat la Sofia, a fost transportat cu un automobil Malaxa şi a rămas impresionat de performanţele acestuia. Numele acestui general- maior, era Leonid Brejnev (1906-1982) fiind insotit de colonelul Vladimir Semiciastnii (1924-2001). Generalul Brejnev a fos asa de impresionat de acel automobil incat a chemat Kremlinul la telefon si a cerut mutarea uzinei Malaxa din Resita, la Podgorye, in Urali. Asa a murit automobilul Malaxa.
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: Capodopere auto Mar 02 Sept 2014, 12:44
1948 Cadillac Series 62 Saoutchik
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: Capodopere auto Mar 02 Sept 2014, 12:47
FERRARI F80 Concept designed by Adriano Raeli
The FERRARI F80 will be powered by a hybrid drivetrain that pairs a KERS system with a combustion engine to produce 1,200 horsepower. While this sounds pretty awesome, the manner in which it’s handled might ruffle more than a few feathers. The Art Center College of Design graduate has ditched the iconic V 12 in favor of a 900 horsepower twin-turbo V8 setup . The vehicle’s proposed weight of 1,763 pounds means the 2 seater would sprint to 62 mph in just 2.2 seconds with a top speed of 310 miles per hour.
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: Capodopere auto Lun 01 Dec 2014, 20:24
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: Capodopere auto Lun 19 Ian 2015, 20:22
"Lada" ruseasca...
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.