__Nu sta in poartă, intră!__ | Dum 24 Aug 2008, 20:37 Scris de Administrator |
VIZITATORII au si ei o sansă de a posta pe acest Forum.
Doar pe acest topic - cine doreste acces la restul Forumului trebuie să se înregistreze.
Ca membri puteti avea acces total la subforumuri ce nu sunt afisate vizitatorilor, cum ar fi Muzică, Politică, Popasuri si altele.
| Comentarii: 266 |
Ultimele subiecte | » Zile de naștereSam 16 Noi 2024, 09:25 Scris de zaraza26 » Colecţia de povestiri ştiinţifico-fantasticeDum 29 Sept 2024, 20:34 Scris de Anahoret » CANADAMar 24 Sept 2024, 21:35 Scris de zaraza26 » OFF TOPIC Dum 21 Apr 2024, 12:32 Scris de zaraza26 » Casuta din padureMier 27 Mar 2024, 09:13 Scris de zaraza26 » Urari de sarbatoriMar 26 Mar 2024, 22:50 Scris de zaraza26 » InvatamantJoi 18 Ian 2024, 16:02 Scris de Ion » cite ceva de risLun 15 Ian 2024, 11:51 Scris de zaraza26 » BANCURIJoi 21 Dec 2023, 16:07 Scris de zaraza26 » STIRI SOCIALEJoi 21 Dec 2023, 16:05 Scris de zaraza26 » Educatia in scoalaJoi 21 Dec 2023, 16:03 Scris de zaraza26 » In vino veritasJoi 21 Dec 2023, 12:00 Scris de dolion » La 22 de ani de la 22 decembrie, avem libertatea de a ne f--e singuri istoriaJoi 21 Dec 2023, 11:56 Scris de dolion » Cum ne petrecem Sarbatorile de IarnaJoi 21 Dec 2023, 11:51 Scris de dolion » FOARTE AVANSAT SI TOTODATA FOARTE INTERESANTJoi 21 Dec 2023, 11:49 Scris de dolion » POPASUL DOLION (III)Mier 15 Noi 2023, 08:09 Scris de zaraza26 » Povesti, povestioareMier 04 Oct 2023, 12:07 Scris de zaraza26 » CUVINTE DE FOLOS (III)Mar 19 Sept 2023, 06:14 Scris de dolion |
Noiembrie 2024 | Lun | Mar | Mier | Joi | Vin | Sam | Dum |
---|
| | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | | Calendar |
|
|
| Statutul femeii in Islam | |
|
+18VOTAN maha dolion Iisus yzzy Ciprian Ion Cristina Maria Emil Condor abba cactus aurora bulache zuum Getus Restauratorul Karima 22 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Karima MODERATOR
Numarul mesajelor : 1735 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Statutul femeii in Islam Mar 26 Aug 2008, 02:51 | |
| Nedisocierea sistematica intre religia islamica si oamenii cantonati in traditii, adesea preislamice, in diferite practici culturale, sta la baza prejudecatii prin care se afirma ca femeia musulmana este oprimata si inferiorizata din cauza Islamului. In cele ce urmeaza, voi prezenta foarte succint statutul femeii in Islam din perspectiva aspectelor spirituale, sociale, juridice si politice, intentia mea fiind aceea de a demonstra ca femeia musulmana, in masura in care a ajuns sa fie inferiorizata in anumite etape ale istoriei, a fost inferiorizata din cauza abandonarii si nerespectarii prescriptiilor coranice si nu in virtutea religiei islamice in sine. Avem tendinta de a judeca conform propriei istorii a ideilor si ideologiilor si de a presupune ca celelalte culturi calchiaza modelul occidental; intrucat in Occident femeia si-a redobandit drepturile si libertatile esentiale de pe pozitii laice, in urma procesului de secularizare si a clivajului creat intre laic si religios, suntem cuprinsi de un avânt si o generozitate naiva gândindu-ne ca putem emancipa femeia musulmana pe baza unei retete unice, infailibile, occidentale. Dar premisele sunt diferite, prin urmare si procesul de remaniere este diferit; femeia musulmana nu are nevoie de constructii filosofice alambicate, de norme construite tot de oameni, pentru a-i fi reglementate drepturile si a fi valorizata plenar, in consonanta cu recunoasterea apartenentei la umanitate. Toate acestea si chiar si mai mult i-au fost confirmate prin decret divin absolut in urma cu mai bine de 1400 de ani in Coran. Este nevoie doar de reintoarcerea la Islamul originar.
DIN PERSPECTIVA SPIRITUALA
Metafizic : femeia si barbatul prezinta aceeasi constitutie metafizica -ambii sunt recipientii suflului divin, duhului lui Allah si impartasesc aceeasi natura spirituala divina (nafsin waahidah) :
Quote: Si [adu-ti aminte] cand a zis Domnul tau ingerilor : "Eu am sa fac un om din lut tare, provenit dintr-un namol moale, Iar cand il voi face si voi sufla in el din duhul Meu, voi sa cadeti dinaintea lui, prosternandu- va !" (Surat Al-Hijr 15 : 28-29)
Coranul nu permite nicio ambiguitate : nu exista diferenta de valoare in crearea barbatului si femeii, amandoi au fost inzestrati cu acelasi spirit. Filosofic, se cunoaste foarte bine ca radacinile tuturor inegalitatilor barbat-femeie se afla in religie, mai precis in modul in care este conceputa natura spirituala a omului si masura mai palida sau mai evidenta in care femeia participa la calitatile superioare ale umanitatii.
Ontologic : Toate fiintele umane au fost create, la origine, prin Adam si Eva, din lut; subzistam cu totii in virtutea aceleiasi materii si continuam sa fim adusi la viata in acelasi mod, printr-o mama si un tata - deci nu exista niciun fundament ontologic relevant pentru ca o fiinta umana sa isi reclame superioritatea asupra altei fiinte umane :
Quote: Noi l-am facut pe om din lut tare, provenit dintr-un namol moale. (Surat Al-Hijr 15 : 26)
In Coran se afirma clar : toti oamenii apartin unei singure familii, familia lui Adam si Eva :
Quote: O, voi, oameni ! Fiti cu frica de Domnul vostru care v-a facut dintr-o singura fiinta si a facut din aceasta si pe perechea ei si care a raspandit din cele doua [fiinte] multi barbati si femei ! (Surat An-Nisa' 4 : 1)
Noi toti suntem copiii lui Adam (sintagma folosita foarte des in Coran); intregii umanitati ii revine constitutiv aceeasi demnitate si onoare din perspectiva divina. Unicul criteriu de decelare a superioritatii unei persoane il constituie evlavia (taqwa):
Quote: O, voi oameni! Noi v-am creat pe voi dintr-un barbat si o femeie si v-am facut pe voi popoare si triburi, pentru ca sa va cunoasteti. Cel mai cinstit dintre voi la Allah este cel mai evlavios dintre voi. Allah este Atoatestiutor [si] Binestiutor. (Surat Al-Hujurat 49 : 13)
Toate barierele si discriminarile artificiale construite intre si de catre oameni sunt demistificate. Allah nu afirma ca barbatii sau femeile sunt investiti aprioric cu mai multa valoare si respect. Si chiar si raportat la acest aspect, evlavia, nimeni nu se poate lauda sau invoca tratament preferential in aceasta existenta mundana, intrucat doar singur Allah cunoaste cu adevarat autenticitatea credintei (iman) fiecaruia.
Soteriologic : putem decela parte din esenta si finalitatea vietii umane pe pamant, a existentei noastre tranzitorii care are la baza nu pacatul originar, ci responsabilitatea nobila de a fi khalifah (inlocuitor, succesor), fiinta imputernicita prin decret divin cu autoritatea de a guverna in consonanta cu legile divine :
Quote: Allah este Cel care v-a facut pe voi urmasi pe pamant. (Surat Fatir 35 : 39)
Intregii umanitati i s-a conferit statutul de khalifah; prin aceleasi pacate (abandonarea credintei, crimele, oprimarea semenilor etc.), comise de barbat sau femeie, oamenii, deviind de la scopul pentru care au fost creati, risca sa nu mai cada sub incidenta legitimitatii statutului de khalifah. Prin aceasta imputernicire divina, care investeste in mod echitabil cu o anumita autoritate atat barbatul, cat si femeia, avem o prima dovada a egalitatii fundamentale dintre sexe.
Demersul soteriologic, de reintoarcere la divinitate, se va desfasura in aceeasi maniera, conform acelorasi reguli si prescriptii divine, atat pentru barbat, cat si pentru femeie :
Quote: Domnul lor le-a raspuns : "Eu nu las sa se piarda nicio fapta plinita de vreunul dintre voi, barbat sau femeie, deopotriva unul cu altul ! (Surat 'Al-'Imran 3 : 195)
Quote: Aceia dintre barbati sau muieri care plinesc fapte bune si sunt credinciosi aceia vor intra in Rai si nu vor fi nedreptatiti nici cat un punct. (Surat An-Nisa' 4 : 124)
Quote: Intr-o zi ii vei vedea pe dreptcredinciosi si pe dreptcredincioase alergand cu lumina in fata lor si in dreapta lor. [Si li se va zice lor] : "Iata astazi vestea voastra cea buna : Gradini pe sub care curg paraie si in care veti salaslui voi vesnic ! Aceasta este izbanda cea mare !" (Surat Al-Hadid 57 : 12) | |
| | | Karima MODERATOR
Numarul mesajelor : 1735 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Mar 26 Aug 2008, 02:52 | |
| In concluzie, prin versetele coranice Allah se adreseaza intregii umanitati, fara a face nicio distinctie in functie de sex, rasa, nationalitate sau religie. O specificare strict lingvistica : cuvintele "femeie" si "barbat" sunt mentionate in mod egal, de 24 de ori pentru fiecare sex, pe tot cuprinsul Coranului. Barbatii si femeile au aceeasi origine, aceeasi natura si aceeasi finalitate spirituala in aceasta existenta. Amandoi sunt vulnerabili in fata acelorasi tentatii, lor le revin aceleasi responsabilitati si datorii morale si religioase, iar recompensele si masurile punitive sunt distribuite in baza aceluiasi criteriu, indiferent de sex :
Quote: Musulmanilor si musulmancelor, dreptcredinciosilor si dreptcredincioaselor, celor supusi si celor supuse, celor iubitori de adevar si celor iubitoare de adevar, celor statornici si celor statornice, celor smeriti si celor smerite, celor ce dau milostenii si acelora [dintre femei] care dau milostenii, celor care postesc si acelora [dintre femei] care postesc, celor care isi pazesc castitatea lor si acelora [dintre femei] care si-o pazesc, celor care-L pomenesc pe Allah mereu si acelora [dintre femei] care-L pomenesc, Allah le-a pregatit iertare si rasplata mare. (Surat Al-'Ahzab 33 : 35)
Egalitatea spirituala dintre sexe se transforma in echitate, in contextul practic al exercitarii disciplinei spirituale islamice si a rolurilor conjunctural distincte ale celor doi reprezentanti ai umanitatii, intrucat Islamul tine cont de corporalitatea femeii, fara a pretinde o des-trupare fortata, factice.
(De exemplu, la menstruatie, femeia nu este obligata sa-si faca rugaciunile sau sa tina post, nu in virtutea maleficitatii starii pe care o suporta, ci doar ca o concesie, o alinare a disconfortului fizic implicat.)
Am putea defini perspectiva islamica asupra statutului femeii drept o postulare a egalitatii in contextul recunoasterii diferentelor; este vorba despre aceeasi valoare exprimata in mod diferit.
DIN PERSPECTIVA SOCIALA
In virtutea statutului de khalifah, femeile fiind, asemenea barbatilor, investite cu aceasta autoritate, isi pot indeplini responsabilitatile. Versetele urmatoare ne detaliaza cele 6 responsabilitati esentiale, comune femeilor si barbatilor :
Quote: Dreptcredinciosii si dreptcredincioasele isi sunt aliati unii altora. Ei poruncesc ceea ce este cuvenit, opresc de la ceea ce este neingaduit, plinesc Rugaciunea, aduc Dania si se supun lui Allah si Trimisului Sau. Cu acestia Allah va fi indurator, caci Allah este Puternic [si] Intelept. (Surat At-Tawba 9 : 71)
Quote: ...ele va sunt vesmant voua, iar voi le sunteti vesmant lor... (Surat Al-Baqara 2 : 187) | |
| | | Karima MODERATOR
Numarul mesajelor : 1735 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Mar 26 Aug 2008, 02:53 | |
| De remarcat ca barbatul si femeia nu sunt angrenati intr-o relatie de putere, esenta acestui tip de relatie fiind subordonarea, ci isi sunt aliati (wali) unii altora, iar femeile au dreptul de a participa in aceeasi masura la toate activitatile (inclusiv sociale si politice) pozitive, benefice comunitatii. Femeia nu este doar cea care primeste ordine, ci si da ordine. Avem nenumarate hadisuri in care ni se relateaza cum femeile isi exprimau opinia si le era luata in considerare, participau activ la viata publica, erau persoane independente. Identitatea femeii nu se dizolva si nici nu era definita in relatie cu cea a barbatului decat in masura in care si barbatul era definit in relatie cu femeia. Niciodata femeile au avut un statut de cetateni de "rangul doi". Dreptul de a lucra nu exista interdictie in Islam ca femeia sa nu lucreze. Femeile pot lucra ca si barbatii, dar nu trebuie, nu este necesar sa faca aceasta pentru a-si cistiga existenta. Iar in cazul in care lucreaza trebuie platite in mod egal, la fel ca barbatii. exista anumite conditii : sa respecte codul islamic de imbracaminte si sa mentina eticheta islamica atunci cand intra in contact cu barbati care nu ii sunt rude. Acelasi lucru li se cere si barbatilor. Sa nu intre in conflict cu responsabilitatile materne (educarea propriilor copii). Alegerea acelor meserii care nu implica exhibarea trupului (la fel si pentru barbati), meserii permise islamic, care nu solicita fizic femeia (specific masculine). Nevoie de musulmane care sa lucreze la toate nivelele. ex: As-Sifa, inspector de piata, Rufayda Al-Aslamiyah (prima femeie doctor), Qibla Umm bani Ammar, Hadija (afaceri), Umm Sulaim, Umm Haram, altele (participante la lupta)... Profetul (s.a.s.) le-a permis sa lucreze si dupa revelarea versetului referitor la vesmantul islamic. Nu le-a interzis sa iasa afara din casa, ci le-a invatat cum sa se comporte in acel mediu. Dreptul la educatie nu drept, ci obligatie, datorie, responsabilitate. Toti oamenii au fost inzestrati cu liber arbitru si capacitatea de discriminare intre bine si rau, adevar si fals. Atat barbatii, cat si femeile se prevaleaza de aceeasi facultate de gandire intelectuala si rationala; in Islam se postuleaza nu dreptul, ci obligatia musulmanului / musulmanei de a se educa si perfectiona spiritual continuu; Este obligatoriu pentru fiecare musulman si musulmana sa studieze. Hadis extras de Bukhari (r.a.) : "Oricui Allah ii doreste binele, El ii ofera cunoasterea religiei; hadisuri extrase de Tirmidhi (r.a.) : "Oricine porneste pe o cale in cautarea cunoasterii, Allah ii va usura calea spre Paradis; Ingerii isi coboara aripile asupra celui care studiaza / aflat in cautarea cunoasterii"; Superioritatea binecuvantarilor celui care studiaza in raport cu cel care adora este precum superioritatea lunii pline asupra stelelor si cerului. Iar in Coran, cunoasterea reprezinta singurul element dezirabil al acestei existente contingente, care ramane dezirabil in mod nelimitat (in contextul principiului moderatiei care guverneaza Islamul), prin consacrare divina : Quote: Si spune : "Doamne, sporeste-mi mie stiinta !" (Surat Ta-Ha 20 : 114) Referitor la statutul invatatilor musulmani, care, reamintim, pot fi barbati si femei : Quote: ...Allah ii va ridica cu [cateva] trepte pe aceia care cred dintre voi si pe aceia carora li s-a dat stiinta, caci Allah este Binestiutor a ceea ce faceti ! (Surat Al-Mujadila 58 : 11) Quote: ...Spune : "Oare sunt egali cei care stiu cu aceia care nu stiu ?". Insa numai aceia care au minte trag invataminte. (Surat Az-Zumar 39 : 9) | |
| | | Karima MODERATOR
Numarul mesajelor : 1735 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Mar 26 Aug 2008, 02:54 | |
| sotii responsabili de educatia religioasa a femeilor si copiilor, altfel pedepsiti... organizarea pe vremea Profetului (s.a.s.) a unor grupuri de studiu pentru femei, intr-o zi speciala; se puneau intrebari in mod liber. ex: Aisha (prima femeie jurist; principala sursa de hadisuri; excela in poezie, limba araba, istorie, literatura; vorbea foarte elocvent); peste 700 de femei de la care s-au preluat hadisuri. lipsa de obligativitate a indeplinirii treburilor casnice; educatia copiilor. Rolul femeilor casnice intr-o societate mercantila. DIN PERSPECTIVA ECONOMICA dreptul la proprietate personala; dreptul de a poseda si dispune de banii, casele, proprietatile ei in deplina libertate, indiferent de statutul ei marital; dreptul de a cumpara, vinde, inchiria propria proprietate; dreptul de a conduce si beneficia de propria afacere; dreptul de a fi intretinuta material de catre barbat. dreptul la mostenire : dreptul de a-si mosteni sotii sau rudele; nu poate fi schimbat (testamentul este anulat, invalid). Partea de mostenire depinde de relatia mostenitorului cu decedatul; e in functie de responsabilitatea barbatului si a femeii in familie, nu de sexul persoanei. CASATORIA relatie de reciprocitate (aliati), nu relatie de putere a carei esenta e subordonarea. Ambii robi ai lui Allah : prin casatorie, femeia nu devine nici sclava, nici stapana. casatoria vazuta ca binecuvantare, sursa de liniste, pace, compasiune si iubire. Dependenta reciproca, consultare, bunatate. Sanctitatea si inviolabilitatea drepturilor femeilor; Allah este martor al acestui contract; daca barbatul rupe angajamentul, rupe legamantul luat in fata lui Allah. Si femeia in aceeasi situatie. e valida doar daca are la baza consimtamantul ambilor soti. drepturile femeii: financiare (intretinere completa) si nefinanciare (respectarea conditiilor contractului, dreptul la zestre (mahr), mostenire, divort, dreptul de a face apel la curtea islamica, de a fi tratate frumos, cu respect aspecte dependente de invataturile etice generale ale Islamului). indatoririle femeii : pastrarea secretelor sotului, a intimitatii maritale; datoria de a pazi, proteja proprietatea familiei cand sotul e plecat; pastrarea castitatii (valabila si pentru barbati); managamentul casei - chibzuit. | |
| | | Karima MODERATOR
Numarul mesajelor : 1735 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Mar 26 Aug 2008, 02:55 | |
| DIVORTUL permis, nu incurajat; cel mai neplacut dintre lucrurile permise. isma : cand barbatul delega unilateral femeii dreptul de a divorta. in baza anumitor conditii specificate in contractul de casatorie. prin apel la curtea islamica: in caz de impotenta, boli de piele, boala incurabila, nebunie; in caz de abuz psihologic, verbal si fizic; daca nu este intretinuta material; in caz de absenta prelungita si parasire; daca barbatul e in inchisoare; in caz de inselaciune sau ascundere a unor dovezi importante la momentul casatoriei. prin consimtamant reciproc, acord. prin khulah: femeia e nefericita, returneaza mahr. Custodia copiilor: mama pana la 7 ani (dupa unii savanti: 10 ani); apoi copiii pot alege singuri. Hadis in care a fost aleasa mama. DIN PERSPECTIVA POLITICA libertatea de a-si alege liderul si de a-si declara public alegerea; femeile depun juramantul de supunere / baya fata de conducator; pot participa la viata politica. Au existat femei care au detinut pozitii administrative, juridice importante; o femeie care a condus o provincie islamica (Arwa bint Ahmad, Yemen). femeilor li se cerea sfatul in probleme politice; Profetul (s.a.s.) insusi le-a cerut sfatul; erau consultate in treburile importante ale statutului. regina Belqis in Coran. Aisha mufti; a dat fatwa, a mediat in discutiile dintre companioni. DIN PERSPECTIVA JURIDICA reprezentantii ambelor sexe tratate in mod egal in fata legii. In anumite circumstante, marturia femeii nu este egala cu cea a barbatului, in altele este egala, in altele este nevoie de marturia a doi barbati. Intr-un singur verset se face distinctia, majoritatea versetelor nu fac referiri la gen. In acel verset se facea referire la tranzactii financiare complexe, care necesitau un limbaj aparte de afaceri. Marturii in functie de domeniul de expertiza. femeile au personalitate juridica; pot semna contracte, tranzactii. Sotul nu poate cheltui fara permisiunea sotiei. POLIGAMIA este un act halal / permis, nu fard / obligatoriu; nu este nici incurajata, nici interzisa. Este doar o permisiune conditionata, o concesie; ca orice concesie, e deschisa abuzurilor. Nu reprezinta norma, nici macar demografic. Islamul nu a inventat-o, ci a reglementat- o si a restrictionat-o. A fost practicata in India, Arabia preislamica, Britania, Insulele Pacificului. In Vechiul Testament sunt mentionati profeti si regi poligami : Avraam (doua sotii), David (100), Solomon, Ghideon. contextul revelarii versetului referitor la poligamie : fata orfana, dupa batalia de la Uhud. Versetul revelat pentru a preveni nedreptatile fata de orfani si adulterul. este o solutie practica, morala, integrala la anumite probleme. Ce alte alternative pentru a pastra o sociatate morala ? Coranul s-a adresat intregii umanitati, in toate timpurile, pentru toate situatiile. conditie : sotul sa fie drept. optiuni : femeia stipuleaza in contract ca nu este de acord cu poligamia; divort prin khulah. Nevoia nu legala, dar morala a barbatului de a obtine acordul femeii in caz de casatorie poligama. Nota de subsol : Acest discurs a fost dezvoltat de catre Alina Isac, membra a "Asociatiei Surorilor Musulmane", cu ocazia conferintei "Descopera adevarul despre Islam", desfasurata la Universitatea Ecologica din Bucuresti in data de 23 mai 2008. | |
| | | Karima MODERATOR
Numarul mesajelor : 1735 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Mar 26 Aug 2008, 03:06 | |
| Sfaturi cu privire la femei
Abu Hureyra (fie Allah multumit de el) a relatat ca el l-a auzit pe Trimisul lui Allah (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa) spunand: Purtati-va cu blandete fata de femei, caci ele au fost create dintr-o coasta si cea mai curbata parte a unei coaste este varful ei. Daca incercati sa o indreptati, o veti frange, iar daca o lasati in pace, va ramane curbata; asadar purtati-va bland cu femeile
Abu Hureyra (fie Allah multumit de el) a relatat ca l-a auzit pe Trimisul lui Allah (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa) spunand: Un credincios nu trebuie sa poarte dusmanie unei femei credincioase; daca ii displace vreuna dintre trasaturile ei, va fi incantat de alta.
Abu Hureyra (fie Allah multumit de el) a relatat ca l-a auzit pe Trimisul lui Allah (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa) spunand: Credinciosii cu cea mai minunatat credinta sunt cei care au dispozitia cea mai buna, iar cei mai buni dintre voi sunt cei care arata bunatate fata de sotiile lor.
Abdullah ibn Amr ibn Al-As (fie Alah multumit de el) a relatat ca Trimisul lui Allah (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa) a spus:
"Lumea nu este altceva decat o rezerva de hrana si cea mai buna rezerva de hrana a lumii este femeia cuvioasa si credincioasa!" | |
| | | Karima MODERATOR
Numarul mesajelor : 1735 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Mar 26 Aug 2008, 12:33 | |
| Bine ai venit Ella Cat din ce impune legea islamica se respecta? Am scris si la celalat topic unde am raspuns userului Emil. Nu toata lumea respecta este adevarat,pentru ca multi pun traditiile de exemplu inaintea legii ceea ce este gresit,iar asta se datoreaza uneori statutului tarii respective sau unei slabe informatii etc etc. Sunt de exemplu multi musulmani nascuti si crescuti in tari islamice care nu-si cunosc religia,dar asta este valabil si pentru alte religii nu numai pentru islam. Cati dintre crestini de exemplu tin cont de cele 10 porunci?Sa nu furi este una dintre ele,cati nu fura sub diferite pretexte?Iar a nu fura este pe langa una din poruncile religioase si un fapt social condamnat.Dar totusi multi se abat.Este vina religiei?? Oricand esti binevenita cu cea mai mare placere | |
| | | Restauratorul
Numarul mesajelor : 327 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Sam 06 Sept 2008, 21:26 | |
| Pe scurt:Care este statutul unei femei musulmance?Cate sotii mai are barbatul tau? | |
| | | Restauratorul
Numarul mesajelor : 327 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Sam 06 Sept 2008, 21:45 | |
| - Emil Condor a scris:
- Restauratorul a scris:
- Cate sotii mai are barbatul tau?
Ce te face să crezi că ar fi măritată? Intreb si eu ca sa vad ce intrebari sa-i mai pun,caci tare nelinistita este femeia asta.S-ar putea sa nu fie maritata,caci daca ar fi si-ar vedea de barbat si de copiii cei multi ai ei si ale celorlalte sotii ale barbatului ei. | |
| | | Karima MODERATOR
Numarul mesajelor : 1735 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Sam 06 Sept 2008, 22:03 | |
| - Restauratorul a scris:
- S-ar putea sa nu fie maritata,caci daca ar fi si-ar vedea de barbat si de copiii cei multi ai ei si ale celorlalte sotii ale barbatului ei.
Daca ai fii citit ce am postat eu mai sus ai fi vazut foarte clar conditiile in care un barbat isi poate lua a doua sau a treia sotie,nu este chiar usor si nici practicat in zilele de astazi. Barbatul nu isi ia a doua sau a treia sotie numai din dorintele trupesti...Acea femeie poate fi vaduva poate avea copii si nevoiasa deci are nevoie cumva de ajutor. Sa ne gandim la femeile din Filistin (Palestina) la cele din Cecenia sau la cele din Afganistan..au ramas pe strazi fara case si fara soti. Cum ar fii de preferat :ca sotii sa se duca cu amantele si sa cheltuie o groaza de bani cu ele sau sa ii asigure un viitor si unei femei din acesteia,sa castige fapte bune in fata Lui Allah Preainaltul? Cine totusi are si o alta sau altele trebuie sa fie atent si sa le trateze in mod egal pentru ca va da socoteala in ziua judecatii. Copiii intr-o familie musulmana sunt multi sau putini,atat cat Dumnezeu=Allah vrea,dar nu exista nici o regula ca doar una dintre sotii are grija de copii asa cum ai lasat tu de inteles. Fiecare sotie are grija de copiii ei si asta ca in toate tarile lumii:cea care are servici apeleaza la baby sitter sau gradinite iar cea care e casnica bineinteles ca nu are nevoie si isi ocupa timpul ei cu cresterea copiilor dar fii sigur ca are timp si de altceva. Sunt femei musulmane care au afaceri,care au cariera,sunt doctorite,profesoare,utilizeaza si internet in afaceri sau timpul liber. Daca vrei sa stii mai multe da un google si afli tot ce vrei | |
| | | Restauratorul
Numarul mesajelor : 327 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Sam 06 Sept 2008, 22:16 | |
| - Karima a scris:
Daca vrei sa stii mai multe da un google si afli tot ce vrei Te rog sintetizeaza ce-ai scris privitor la statutul femeii!Eu vreau sa stiu exemplul tau!Parinti tai sunt musulmani?Barbatul si femeia formeaza la casatorie un trup si un Suflet?Daca fiecare barbat are doua femei nu raman barbati fara femei?Care este numarul barbatilor in comparatie cu cel al femeilor?Ce spune Allah privitor la intrebarile mele? | |
| | | Karima MODERATOR
Numarul mesajelor : 1735 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Sam 06 Sept 2008, 22:32 | |
| Prefer sa nu exemplific cu persoana mea si sa nu dau foarte multe amanunte despre mine ,nu ca as avea ceva de ascuns,dar chiar nu gasesc rostul. Cand Profetului nostru(saws)i-a fost revelat faptul ca este voie ca un barbat sa aiba mai multe sotii a fost dupa o multe razboaie in urma carora ramasesera multe femei si fete,iar numarul lor a continuat si daca nu ma insel,continua si in ziua de azi sa fie mai mare ca al barbatilor. Conditiile de a lua a doua sau a treia etc le-am scris: -sotia nu poate avea copii -sotia are o boala incurabila -in scopuri caritabile(ajuta o femeia ramasa vaduva cu multi copii) -in scopuri caritabile(casatoria cu fata unei familii sarace) etc etc. De ce nu citesti tu cu atentie si ma pui pe mine sa repet ce am scris? Am spus si repet,faptul ca un barbat poate avea mai multe sotii nu este o obligativitate Islamul nu impune nici unui barbat sa-si mai ia si alta sotie Este permis dar nu obligat. Ce spune Allah?Ce fel de intrebare este asta? Dar DUMNEZEU ce spune? | |
| | | Restauratorul
Numarul mesajelor : 327 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Sam 06 Sept 2008, 22:47 | |
| - Karima a scris:
- Prefer sa nu exemplific cu persoana mea si sa nu dau foarte multe amanunte despre mine ,nu ca as avea ceva de ascuns,dar chiar nu gasesc rostul.
Cand Profetului nostru(saws)i-a fost revelat faptul ca este voie ca un barbat sa aiba mai multe sotii a fost dupa o multe razboaie in urma carora ramasesera multe femei si fete,iar numarul lor a continuat si daca nu ma insel,continua si in ziua de azi sa fie mai mare ca al barbatilor. Conditiile de a lua a doua sau a treia etc le-am scris: -sotia nu poate avea copii -sotia are o boala incurabila -in scopuri caritabile(ajuta o femeia ramasa vaduva cu multi copii) -in scopuri caritabile(casatoria cu fata unei familii sarace) etc etc. De ce nu citesti tu cu atentie si ma pui pe mine sa repet ce am scris? Am spus si repet,faptul ca un barbat poate avea mai multe sotii nu este o obligativitate Islamul nu impune nici unui barbat sa-si mai ia si alta sotie Este permis dar nu obligat. Ce spune Allah?Ce fel de intrebare este asta? Dar DUMNEZEU ce spune? Mai ci raspuns dai de-ti vine sa te crucesti si tu!Da cine v-o omorat barbatii de-o ramas asa putini?Si la Crestini mor barbatii pe capete dar nici unul nu are decat o sotie in viata.Daca sotia sau sotul moare sau divorteaza din anumite motive atunci se poate recasatori.Femeia musulmana are voie sa divorteze?Femeia crestina nu are voie sub niciun motiv sa divorteze!Barbatul Crestin are voie sa divorteze doar daca femeia a facut adulter. | |
| | | Karima MODERATOR
Numarul mesajelor : 1735 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Dum 07 Sept 2008, 15:36 | |
| Si care-i problema? Nu adera la islam daca nu-ti place....cine te obliga? | |
| | | Restauratorul
Numarul mesajelor : 327 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Dum 07 Sept 2008, 16:23 | |
| - Karima a scris:
- Si care-i problema?
Nu adera la islam daca nu-ti place....cine te obliga? Eu sunt Crestin-Ortodox!Te-ai marita cu un barbat Crestin-Ortodox? Marea problema este:Ecuatia Barbat+femeie=?????Care sunt cauzele tuturor relelor din lume?Cine sunt vinovati de toate relele din lume? | |
| | | Karima MODERATOR
Numarul mesajelor : 1735 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Lun 08 Sept 2008, 06:30 | |
| - Restauratorul a scris:
- Femeia crestina nu are voie sub niciun motiv sa divorteze!Barbatul Crestin are voie sa divorteze doar daca femeia a facut adulter.
Saraca femeie crestina Si daca barbatul crestin face adulter,femeia totusi ce trebuie sa faca daca nu-i este ingaduit divortul? Alhamdulillah ca sunt musulmana unde femeia si barbatul au drepturi egale dupa puterile lor desigur Alahmdulillah ca islamul a redat femeii multe drepturi care i-au fost retinute in trecut(precum si pe cel de a divorta la nevoie) | |
| | | Restauratorul
Numarul mesajelor : 327 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Lun 08 Sept 2008, 09:59 | |
| | |
| | | Restauratorul
Numarul mesajelor : 327 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Lun 08 Sept 2008, 10:03 | |
| | |
| | | Restauratorul
Numarul mesajelor : 327 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Lun 08 Sept 2008, 10:06 | |
| - Karima a scris:
Alhamdulillah ca sunt musulmana unde femeia si barbatul au drepturi egale dupa puterile lor desigur Alahmdulillah ca islamul a redat femeii multe drepturi care i-au fost retinute in trecut(precum si pe cel de a divorta la nevoie) Raspunde femeie la intrebarile mele:"Eu sunt Crestin-Ortodox!Te-ai marita cu un barbat Crestin-Ortodox? Marea problema este:Ecuatia Barbat+femeie=?????Care sunt cauzele tuturor relelor din lume?Cine sunt vinovati de toate relele din lume?" | |
| | | Karima MODERATOR
Numarul mesajelor : 1735 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Vin 12 Sept 2008, 00:57 | |
| Exista circumcizie la femeile musulmane??
Mutilarea genitala la femei: Semne ale acestei practici au fost descoperite in cursul examinarii medicale a mumiilor egiptene datand din anul 200 i.Hr., mutilarea genitala fiind frecventa mai ales in randul persoanelor bogate si influente. Mutilarea genitala a femeilor era utilizata ca o centura de castitate fiziologica in Roma antica si Arabia.
In secolul al XIX-lea, mutilarea genitala era practicata in Europa si America de Nord ca un remediu pentru diverse afectiuni ca: epilepsie, isterie si masturbare.
In Rusia tarista, asa numitii Skopotzy (circumcizeri), de religie crestina, practicau infibularea pentru a asigura perpetuarea virginitatii. Ei il invocau pe Matei in justificarea acestei practici: "vor fi eunuci, care s-au facut ei insisi eunuci de dragul imparatiei cerului" (Matei 19:12).
La inceputul anilor 1800, in Marea Britanie, Dr. Isaac Brown sustinea practicarea clitoridectomiei pentru o varietate de afectiuni pe care le grupa sub denumirea generica de "slabiciune feminina". Teoriile lui Freud privind sexul si libidoul au determinat pe multi medici europeni sa recomande si sa efectueze clitoridectomia in scopul de a trata diverse afectiuni ca: nebunia, nimfomania, melancolia, isteria, masturbarea, lesbianismul si epilepsia. Castrarea femeilor (oforectomia) a fost practicata mult timp de catre medici de pe ambele coaste ale Atlanticului pentru aceleasi motive. Astfel de proceduri au fost blamate in Marea Britanie incepand cu anii 1860, in timp ce in SUA au fost continuate pana la mijlocul anilor 1950. Exista credinta eronata ca mutilarea genitala a femeilor este o practica musulmana. Aceasta opinie exista, probabil pentru ca procedura este larg raspandita in tari in care islamul este principala religie. Persoane care se auto-identifica evrei, crestini sau membri ale unor religii indigene practica, de asemenea, mutilarea genitala a femeilor. Liderii religiosi tind sa considere mutilarea genitala a femeilor ca pe o practica de factura culturala si nu ca pe o dogma teologica. O exceptie notabila o reprezinta Martorii lui Iehova care au impus o interzicere internationala a acestei practici inca din 1985. Daca religia vine de la Dumnezeu, cum poate El sa ordone omului sa taie un organ creat de el insusi, atata timp cat acest organ nu este mort sau deformat? Dumnezeu nu creaza organele corpului in virtutea hazardului, fara un plan. Nu este posibil ca El sa creeze clitorisul in corpul unei femei pentru ca acesta sa fie taiat in cursul vietii. Daca Dumnezeu a creat clitorisul ca un organ sexual senzitiv, a carui unica functie pare sa fie furnizarea placerii sexuale pentru femei, inseamna ca El considera o asemenea placere normala si legitima, ca o parte integrala a sanatatii mentale a femeilor. O religie autentica nu poate sustine mutilarea trupurilor femeilor si amputarea unor parti esentiale ale organelor lor reproductive. De multe ori s-a aratat ca Islamul reprezinta originea mutilarii genitale a femeilor si este responsabil de situatia sub-privilegiata a femeilor in tarile arabe. Acest lucru nu poate fi adevarat din punct de vedere religios deoarece principiile sale promoveaza adevarul, egalitatea, justitia, dragostea si viata sanatoasa pentru toti oamenii, barbati sau femei. Rene Saurel arata ca in Coran, contrar crestinismului si iudaismului, se permite si se recomanda ca femeia sa aiba placere fizica si psihologica, placere simtita de ambii parteneri in cursul actului sexual.O adunare a clericilor musulmani care a avut loc in Cairo, capitala Egiptului, le-a cerut musulmanilor sa puna capat mutilarii genitale a femeilor. La sfarsitul conferintei initiate de organizatii pentru apararea drepturilor omului, invatatii musulmani au semnat o declaratie prin care cer ca aceia care practica circumcizia la femei sa fie pedepsiti.
Conferinta, organizata de asociatia germana Target, recomanda guvernelor sa adopte legi care sa interzica aceasta operatie si sa-i pedepseasca pe cei care mutileaza organele genitale ale femeilor.
Au participat la conferinta si doi dintre cei mai importanti clerici egipteni a caror semnatura pe un document religios il transforma in lege.
Circumcizia unei femei, care presupune eliminarea clitorisului, continua sa fie practicata in multe parti din Africa subsahariana, Egipt, Yemen si Oman, in ciuda nenumaratelor campanii impotriva acestei operatii.
Cei care sustin aceasta traditie spun ca extirparea clitorisului limiteaza dorintele sexuale ale fetelor si le ajuta astfel sa nu pacatuiasca.
In anii '50, Egiptul a incercat sa le interzica moaselor sa mai faca aceasta operatie
Savantii musulmani spun insa ca aceasta practica raneste fetele iremediabil atat trupeste cat si sufleteste.
Mohamed nu si-a circumcis cele patru fete, argumenteaza ei. | |
| | | Getus
Numarul mesajelor : 46 Varsta : 82 Localizare : Bucarest Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Vin 12 Sept 2008, 09:44 | |
| - Karima a scris:
Daca religia vine de la Dumnezeu, cum poate El sa ordone omului sa taie un organ creat de el insusi, atata timp cat acest organ nu este mort sau deformat? Dumnezeu nu creaza organele corpului in virtutea hazardului, fara un plan. Merci Karima pentru raspuns. Si s-auzim numai de bine. _____________________ Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face !
| |
| | | Karima MODERATOR
Numarul mesajelor : 1735 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Sam 13 Sept 2008, 06:07 | |
| Cu placere. Acea bucata de piele moarta care se taie la circumcizia masculina nu reprezinta un organ,este chiar o bucatica de piele moarta ,pacat ca nu pot descrie cu amanunt,nu pot sa folosesc anumite expresii dar nu-i bai cu un google afli tot ce vrei. Este o mare diferenta intre a inlatura clitorisul un organ cu adevarat si a cresta o pielicica. | |
| | | zuum
Numarul mesajelor : 3492 Varsta : 60 Data de inscriere : 29/09/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Sam 25 Oct 2008, 05:04 | |
| Iata statutul femeii in islam, fara comentarii O fi si asta tot o minciuna | |
| | | Karima MODERATOR
Numarul mesajelor : 1735 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Sam 25 Oct 2008, 05:24 | |
| Nu nu este o minciuna,cele care se acopera pe fata o fac din cauza credintei ridicate in Dumnezeu,altele in cazuri mai nefericite sunt fortate. Oricum unei femei musulmane Coranul spune ca este permis sa i se vada mainile si fata | |
| | | zuum
Numarul mesajelor : 3492 Varsta : 60 Data de inscriere : 29/09/2008
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam Sam 25 Oct 2008, 05:48 | |
| Se vede in....ochii lor cat sunt de fericite! Bine ca le permite profetul sa respire | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Statutul femeii in Islam | |
| |
| | | | Statutul femeii in Islam | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |