LUMINA LUMII
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.


Pace!
 
AcasaFAQCăutareUltimele imaginiMembriÎnregistrareConectare
__Nu sta in poartă, intră!__
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyDum 24 Aug 2008, 20:37 Scris de Administrator

VIZITATORII au si ei o sansă de a posta pe acest Forum.
Doar pe acest topic - cine doreste acces la restul Forumului trebuie să se înregistreze.

Ca membri puteti avea acces total la subforumuri ce nu sunt afisate vizitatorilor, cum ar fi Muzică, Politică, Popasuri si altele.

Comentarii: 266
Ultimele subiecte
» Zile de naștere
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptySam 16 Noi 2024, 09:25 Scris de zaraza26

» Colecţia de povestiri ştiinţifico-fantastice
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyDum 29 Sept 2024, 20:34 Scris de Anahoret

» CANADA
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyMar 24 Sept 2024, 21:35 Scris de zaraza26

» OFF TOPIC
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyDum 21 Apr 2024, 12:32 Scris de zaraza26

» Casuta din padure
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyMier 27 Mar 2024, 09:13 Scris de zaraza26

» Urari de sarbatori
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyMar 26 Mar 2024, 22:50 Scris de zaraza26

» Invatamant
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyJoi 18 Ian 2024, 16:02 Scris de Ion

» cite ceva de ris
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyLun 15 Ian 2024, 11:51 Scris de zaraza26

» BANCURI
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyJoi 21 Dec 2023, 16:07 Scris de zaraza26

» STIRI SOCIALE
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyJoi 21 Dec 2023, 16:05 Scris de zaraza26

» Educatia in scoala
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyJoi 21 Dec 2023, 16:03 Scris de zaraza26

» In vino veritas
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyJoi 21 Dec 2023, 12:00 Scris de dolion

» La 22 de ani de la 22 decembrie, avem libertatea de a ne f--e singuri istoria
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyJoi 21 Dec 2023, 11:56 Scris de dolion

» Cum ne petrecem Sarbatorile de Iarna
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyJoi 21 Dec 2023, 11:51 Scris de dolion

» FOARTE AVANSAT SI TOTODATA FOARTE INTERESANT
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyJoi 21 Dec 2023, 11:49 Scris de dolion

» POPASUL DOLION (III)
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyMier 15 Noi 2023, 08:09 Scris de zaraza26

» Povesti, povestioare
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyMier 04 Oct 2023, 12:07 Scris de zaraza26

» CUVINTE DE FOLOS (III)
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyMar 19 Sept 2023, 06:14 Scris de dolion

Cuvinte-cheie
1918 problema mediu Popasul nicuvar drumetie istorie 1 efremovivanantonovici comment-143 politica brasov humanitas curiozitati Fantasy muzica_traditionala padure sibiu internet CPSF romana taieri google reclame Limba 23
Noiembrie 2024
LunMarMierJoiVinSamDum
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
CalendarCalendar
Top postatori
dolion
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_vote_lcapIntroducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_voting_barIntroducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_vote_rcap 
Emil Condor
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_vote_lcapIntroducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_voting_barIntroducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_vote_rcap 
abbilbal
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_vote_lcapIntroducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_voting_barIntroducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_vote_rcap 
ostrovna
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_vote_lcapIntroducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_voting_barIntroducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_vote_rcap 
zaraza26
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_vote_lcapIntroducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_voting_barIntroducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_vote_rcap 
Anahoret
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_vote_lcapIntroducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_voting_barIntroducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_vote_rcap 
aurora
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_vote_lcapIntroducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_voting_barIntroducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_vote_rcap 
Cristina
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_vote_lcapIntroducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_voting_barIntroducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_vote_rcap 
Ion
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_vote_lcapIntroducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_voting_barIntroducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_vote_rcap 
zuum
Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_vote_lcapIntroducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_voting_barIntroducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware I_vote_rcap 
Căutare
 
 

Rezultate pe:
 

 


Rechercher Cautare avansata

 

 Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware

In jos 
5 participanți
AutorMesaj
dolion

dolion


Numarul mesajelor : 23191
Varsta : 73
Data de inscriere : 31/05/2009

Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware Empty
MesajSubiect: Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware   Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptySam 02 Ian 2010, 08:34

Nu aveti nevoie de nimeni ca sa va spuna ce este un PC. Deja stiti. Un PC inseamna navigare in Web. Trimiterea si primirea mesajelor electronice. Redactarea scrisorilor si a temelor pentru scoala sau a notelor si rapoartelor pentru serviciu. Analiza actiunilor in care ati investit inaintea pensionarii sau a firmei de mai multe milioane de dolari pe care compania dumneavoastra vrea sa o cumpere. Corectarea fotografiilor, editarea secventelor video, colectionarea melodiilor in format MP3 si, cand nu aveti chef de altceva, alungarea extraterestrilor inapoi de unde au venit - mai degraba dintr-o cutie cumparata dintr-un magazin de software decat de pe o planeta indepartata. Distilat pana la esenta, un PC este ceva cu care trebuie sa va descurcati in lumea moderna. Si poate chiar ceva ce trebuie sa carati cu dumneavoastra oriunde va duceti.

Desi calculatorul personal este intr-adevar toate aceste lucruri - si multe altele - este si altceva. Mai mult decat mijlocul de atingere a unui scop, un PC este un obiect fizic. Este un pachet de metal, plastic, vopsea si siliciu care sta pe birou sau langa acesta, pe genunchii dumneavoastra sau pe masa de bucatarie dupa ce curatati resturile de la cina. Are un ecran colorat care va vrajeste si, pentru degete, un set de butoane cu arc, numit tastatura. In interior este umplut cu circuite continand mai multe jonctiuni de tranzistoare decat ati putea numara in jumatate de viata, o capodopera tehnica ce ar putea rivaliza din punct de vedere al complexitatii cu rachetele Saturn V care au adus aspiratiile umane si astronautii pana pe Luna si inapoi. (Trebuie spus insa ca astronautii au facut curajoasa calatorie fara ajutorul PC-ului sau al microprocesoarelor. Lucrurile erau mai simple pe atunci.)

Asa cum se intampla si cu alte mari inventii ale umanitatii, calculatorul personal si tehnologiile dezvoltate in jurul acestuia nu sunt doar pe cale de a schimba cursul civilizatiei, ci deja au facut-o. De doua decenii, PC-urile afecteaza modul in care oamenii muncesc si se distreaza. Ca si cum ar fi o forma de viata bazata pe siliciu, calculatoarele s-au strecurat in viata noastra de zi cu zi. Chiar si miopii admit ca PC-urile au schimbat modul in care vedem lumea, comunicam si gandim. Lucrul cel mai spectaculos este ca PC-urile au schimbat pana si modul in care ne facem cumparaturile.

Intr-adevar, misterul care inconjura calculatorul personal a disparut si probabil este timpul sa depasim cliseele clasice. Stiti care sunt acestea. PC-ul pe care astazi il puteti tine intr-o mana este la fel de puternic ca si calculatoarele de marimea unei nave de razboi din anii ’50 care consumau tot atata energie cat toate fabricile din America de Nord puse la un loc - ceea ce probabil nu ar fi prea mult, deoarece acestea ar iesi prea mototolite din procesul de combinare. Nu mai este nevoie sa apelati la sfaturile unui guru ca sa cumparati un calculator. Puteti sa cumparati un PC din aceleasi magazine din care cumparati scule de pescuit, ciorapi sau masini de spalat vase. Copiii dumneavoastra - sau poate chiar dumneavoastra - probabil nici nu stiu cum ar arata lumea fara calculatoare.

Unul dintre cele mai importante motive ale acestei popularitati este faptul ca PC-urile au devenit atat de usor de folosit. Miscati putin mouse-ul si puteti sa editati o secventa video sau sa trimiteti un mesaj electronic emirului din Bahrain. Invatati sa folositi un singur program si deja aveti o imagine solida a modului in care functioneaza toate celelalte.

Dar aceasta usurinta de folosire nu este decat o imensa fatada. In spatele scenei, atat programele, cat si calculatoarele necesare pentru a le rula sunt mult mai complicate decat produsele, oricum complexe, de acum cativa ani. In ultimul deceniu, programele au evoluat de o mie de ori si, din fericire, calculatoarele sunt de o mie de ori mai puternice. Este o minune, daca nu chiar un miracol - presupunand, desigur, ca aveti deja calculatorul potrivit pentru programul pe care vreti sa-l rulati.

Totusi, daca vreti sa cumparati pentru prima data un calculator nou, sa inlocuiti masinaria arhaica pe care o aveti deja sau sa adaugati noi posibilitati unui PC nou sau mai vechi, complexitatea suplimentara nu poate face fericit decat un producator de analgezice. Durerile de cap vi se vor inmultii mai repede decat iepurii care au nimerit intr-un depozit de Viagra. Va trebui sa faceti fata unei terminologii mai complicate decat mecanica cuantica - de fapt, unele se bazeaza chiar pe principii cuantice.

Daca incercati sa cumparati un PC fara sa stiti ce faceti, este ca si cum v-ati publica numarul cartii de credit in Web. Aventurarea intr-un magazin de calculatoare sau in departamentul de produse electronice incepe sa semene cu o calatorie prin Antartica - avand ca unic ghid vanzatorul, care are mai degraba intentia de a va fura agoniseala decat de a va asigura supravietuirea. Incercati sa adaugati un nou accesoriu la sistem fara sa stiti cum functioneaza si cum se conecteaza la PC si puteti fi sigur ca nu veti mai avea nici o seara libera timp de cateva luni.

Mai mult, daca nu intelegeti sistemul si tehnologiile care stau la baza acestuia, probabil nu veti profita de toata puterea PC-ului. Nu veti putea sa ii adaugati nimic si sa il faceti mai puternic. Probabil nici nu veti sti sa folositi tot ce aveti in sistem. Cu siguranta nu veti sti daca ati cumparat cel mai buncalculator pentru ceea ce aveti nevoie sau daca ati luat la suprapret o masinarie care nu poate face nici macar ceea ce fac modelele mai simple.

Calculatorul nu este ceva de care sa va fie teama si nu trebuie sa fie un mister. Este o masina, si chiar una destul de simpla. O masina pe care puteti invata sa o stapaniti.

Daca exista ceva care indeparteaza oamenii de incercarea de a intelege PC-urile, este elementul mistic din jurul calculatoarelor. Acesta este praful pe care presupusii guru vi-l arunca in ochica sa-si acopere propria teama si lipsa de intelegere.

Cu mult timp in urma, acesti specialisti autoproclamati au creat imagini ale calculatoarelor ca o masina ganditoare, ceva mai inteligent decat dumneavoastra si dincolo de intelegerea oamenilor. Acestia au convins majoritatea oamenilor ca un calculator de orice fel este o masina cu un creier elecrtonic; urmand acesta logica, rezulta imediat ca utilizarea unei astfel de masini este o sarcina la fel de delicata, solicitanta si tulburatoare ca si operatiile pe creier.

Acei guru vor sa credeti ca masinile lor ganditoare sunt in mod inerent incognoscibile, ceva care opereaza la fel de insondabil ca si mintea umana - ceva ce nu puteti sa stapaniti deoarece sunteti, in definitiv, doar un muritor de rand, nu un guru al calculatoarelor. Vor sa credeti ca trebuie sa consultati un expert inainte de a cumpara unul dintre aceste misterioase dispozitive, sa platiti pe cineva care sa le ingrijeasca si sa le hraneasca si sa va sfatuiti cu cineva inainte de a face cea mai mica modificare sau chiar inainte de a le folosi. Nu surprinde pe nimeni faptul ca acest cineva seamana chiar cu acel guru care va umple mintea cu asemenea ganduri si va goleste buzunarele.

Nu credeti nici un cuvant! Nici un calculator, de orice tip, nu se apropie de gandirea umana mai mult decat o face un prajitor de paine. Calculatoarele gandesc la fel ca si fisetele sau aparatele de socotit - departe de modul in care o faceti dumneavoastra sau a facut-o Albert Einstein. Calculatorul nu are emotii sau motivatii. Acesta nu face nimic de la sine, fara instructiuni explicite, care specifica fiecare pas ce trebuie executat. Mai mult, un PC nu are unde cerebrale. Impulsurile care calatoresc printr-un calculator nu sunt un amestec ciudat de substante chimice si activitate electrica. Calculatorul foloseste impulsuri electrice simple, bine intelese si atent controlate. Functionarea interna a unui calculator este probabil mai bine inteleasa decat flacara aparent simpla din motorul cu combustie interna al masinii dumneavoastra. Nimic misterios nu se ascunde in masina ganditoare numita calculator.

Si totusi PC-urile sunt minunate, datorita modalitatilor prin care va fac viata si munca mai usoare si uneori, mai distractive. Devenind din ce in ce mai puternice in ultimii ani, calculatoarele au devenit din ce in ce mai minunate, preluand noi sarcini, precum editarea informatiilor video in Web sau rularea unor jocuri care tind sa devina mai realiste decat insasi realitatea.

Dar PC-urile nu sunt minunate doar fiindca sunt atat de puternice. Sunt remarcabile deoarece sunt atat de utile. Toata puterea unui PC este importanta deoarece va permite sa faceti atat de multe lucruri. Si tocmai aceasta este esenta. Un PC este un instrument, o modalitate de a face ceea ce vreti sa faceti. Si nu este vorba numai de munca.

Ceea ce face un PC sa fie util nu este partea hardware. Fara nici un ajutor, un PC este mai lenes decat o zi fierbinte de vara la tara. Nu face nimic alceva decat ceea ce ii spuneti sa faca. Departe de a-si folosi vasta inteligenta intr-un complot pentru preluarea controlului asupra lumii, a unei nave spatiale sau a timpului dumneavoastra liber, un PC nu este catusi de putin imaginativ. Nu face decat sa va astepte ordinele si sa le execute ca un sclav. Nici macar unul dintre toate PC-urile din intreaga lume nu a avut vreodata un gand original. Tot ceea ce fac PC-urile s-a nascut in mintea umana.

In loc sa creeze noi idei, PC-ul va ajuta sa dati viata ideilor - capteaza cuvinte, reda imagini, controleaza alte masini. Calculatorul este o extensie a posibilitatilor umane, care va permite sa va depasiti limitele. Intr-un cuvant, calculatorul personal este o unealta. Ca orice unealta, de la toporul de piatra la ultimele aparate de bucatarie, calculatorul personal va ajuta sa atingeti un anumit scop. Va face munca mai usoara pastrandu-va agenda de lucru, organizandu-va inventarele, urmarindu-va veniturile sau inbunatatindu-va vocabularul si gramatica. Cu ajutorul unui calculator, lucruri altfel imposibile, cum ar fi conectarea la Internet, devin simple si deseori chiar amuzante.

http://www.referatele.com/referate/informatica/online5/introducere-in-lumea-hardwre-referatele-com.php

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
dolion

dolion


Numarul mesajelor : 23191
Varsta : 73
Data de inscriere : 31/05/2009

Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware Empty
MesajSubiect: Re: Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware   Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptySam 02 Ian 2010, 09:10

Un istoric al aparitiei calculatoarelor

Calculatoarele electronice sunt urmasele unor dispozitive de calcul mai rudimentare dar foarte ingenioase, nãscute din pasiunea si ambitia oamenilor de a efectua calcule din ce în ce mai precise. Paradoxal însã, atât cei pasionati de calcule, între care amintim ilustrele nume ale lui Ampere si Gauss, cât si cei cãrora le displãceau calculele (francezul de Condorcet, de exemplu, a împãrtit un premiu al Academiei din Berlin în 1774 cu astronomul Tempelhoff fiindcã avea oroare de calcule) erau interesati de dezvoltarea dispozitivelor de calcul automate. Primele probleme de calcul erau exclusiv numerice, dar calculatoarele de astãzi pot solutiona probleme complicate, prelucrând informatii complexe, de tipuri diverse.

Vom enumera în continuare etapele evolutiei dispozitivelor de calcul pânã la aparitia calculatoarelor moderne, enumerând, cu titlu informativ, si mai ales pentru ingeniozitatea lor, câteva dintre acestea.

1) Dispozitive de calcul simple

John Napier (1550-1617) a inventat un dispozitiv cu bastonase prismatice pe care erau înscrise produsele cu 1,2,...,9 ale cifrelor de la 1 la 9 pentru simplificarea înmultirii.

E. Gunter (1581-1626) a construit scara logaritmicã, reducând înmultirea a douã numere la operatia de adunare a douã segmente prin folosirea formulei log(a x b)=log(a)+log(b).

E. Wingate (1593-1656) a perfectionat scara logaritmicã cu douã rigle gradate care pot aluneca una de-a lungul celeilalte, creând rigla logaritmicã ce se mai foloseste si astãzi.

De remarcat cã dispozitivele amintite mai sus nu efectueazã adunãri si necesitã operare exclusiv manualã.

În 1642, Blaise Pascal (1623-1662) a inventat o masinã de adunat mecanicã pentru a-si ajuta tatãl, care era administrator financiar. Masina consta din sase cilindri ce aveau reprezentate cifrele 0,1,...,9 pe câte o bandã. La fiecare rotatie cu 1/10 din lungimea cercului corespunzãtor, se schimba cifra iar fiecare 10 atins de un cilindru determina trecerea automatã, pe cilindrul urmãtor, a unei unitãti de ordin superior. Astfel, suma a douã numere rezulta în urma rotatiilor succesive fãcute pentru primul si al doilea numãr. Masina lui Pascal a fost simplificatã de Lepine (1725) iar în 1851, V. Schilt a prezentat la Londra o masinã de adunat în care cifrele se înscriau pe clape.

Gottfried von Leibniz (1646-1716) a construit masini de adunat si înmultit (1694, 1704) inventând un cilindru suplimentar care permitea repetarea adunãrilor în vederea efectuãrii unei înmultiri (antrenorul). Dispozitivele de calcul descrise de el pentru efectuarea celor patru operatii aritmetice au aplicatii si astãzi.

Thomas de Colmar a creat în 1820 prima masinã de adunat si înmultit care a intrat în viata economicã.

Charles Babbage a proiectat, între 1834 si 1854, o masinã care, folosind rotite de calcul zecimal, urma sã execute o adunare într-o secundã dar care n-a fost, din pãcate, complet realizatã. Munca lui Babbage a fost încurajatã de ideile inovatoare ale Adei Byron, numele celor doi rãmânând de referintã în pionieratul informaticii prin intuirea unor principii general valabile în informaticã, cum ar fi separarea memoriei si unitãtii de executie în construirea unui calculator sau posibilitatea utilizãrii acestuia pentru rezolvarea unor probleme complexe.

P. L. Cebîsev (1821-1894) a construit o masinã de adunat si înmultit cu miscare continuã, care semnala sonor momentul de stopare a manivelei.

Viteza de lucru a acestor masini va creste pânã la câteva zeci de operatii pe secundã prin înlocuirea învârtirii manuale a manivelei cu operatii electrice.

La expozitia de la Paris din anul 1920, Torres y Quevedo a prezentat o masinã care efectua înmultiri si împãrtiri, numerele fiind introduse prin apãsarea pe clape.

2) În prima jumãtate a secolului al XX-lea au fost inventate masini analogice care transformau o problemã matematicã (teoreticã sau practicã) într-una bazatã pe mãrimi fizice (segmente, unghiuri, intensitatea curentului electric, variatii de potential) pe baza unei analogii. În final se obtinea un rezultat aproximativ dar convenabil din punct de vedere practic. Un exemplu de transpunere a unei probleme numerice în termeni analogici este reducerea înmultirii a douã numere la adunarea a douã segmente folosind scara logaritmicã.

3) Cãtre mijlocul secolului al XX-lea apar calculatoarele electronice (care pot fi si ele numerice sau analogice), capabile sã rezolve probleme complexe. Structura acestora este prezentatã în Arhitectura generalã a sistemelor de calcul

Pe scurt, orice calculator trebuie sã fie capabil sã memoreze informatii (date si programe), deci contine un dispozitiv de memorie, sã comande executia operatiilor, deci contine un dispozitiv de comandã si sã le execute (dispozitiv aritmetico-logic).Aceste componente sunt interconectate pentru buna functionare a calculatorului. În scopul realizãrii legãturilor dintre calculator si exterior, apar dispozitive de introducere a datelor, respectiv extragere a rezultatelor.

Grigore Moisil spunea: "Calculatorul nu rezolvã probleme, cum se spune. Problemele le rezolvã omul, dar în rezolvarea lor omul se serveste nu numai de toc si hârtie, ci si de calculator", subliniind faptul cã un calculator este un instrument de lucru, nu o "inteligentã" de sine stãtãtoare. De altfel, acest principiu nu s-a schimbat nici chiar în noul domeniu al inteligentei artificiale, unde calculatorul poate fi fãcut sã "învete" lucruri noi pe baza anumitor informatii furnizate, împreunã cu niste reguli de deductie, dar în ultimã instantã omul este cel care a implementat aceste mecanisme. Asadar, un calculator este (deocamdatã) atât de "inteligent" cât îl facem noi sã fie.

Dupã cum probabil s-a dedus deja, dispozitivul fizic (hardware, din limba englezã) reprezentat de calculator nu este suficient pentru exploatarea sa eficientã; mai este nevoie de un sistem de programe (software) care ne permite sã folosim resursele fizice pentru rezolvarea problemelor dorite. În absenta acestora, calculatorul ar fi, dacã nu inutil, în orice caz foarte dificil de folosit (exclusiv în limbaj masinã, precum primele calculatoare apãrute). Pãrtile hard si soft ale unui calculator alcãtuiesc împreunã sistemul de calcul.

Primul calculator electronic a fost construit în 1943 în Statele Unite (Philadelphia) si s-a numit ENIAC. Acesta folosea procedeele de calcul aplicate la calculatoarele mecanice dar, datoritã pieselor electronice, avea o vitezã mai mare: 32.000 de operatii aritmetice pe secundã. Era de dimensiuni mari, componentele sale principale fiind o memorie pentru date, una pentru instructiuni si o unitate de comandã pentru executia instructiunilor.

În 1947, John von Neumann stabileste principiile de bazã pentru calculatoarele clasice (arhitecturã von Neumann), valabile pânã astãzi: la un moment dat, unitatea centralã a calculatorului executã o singurã instructiune, instructiunile programului fiind retinute în memoria internã calculatorului.

Evolutia cronologicã a calculatoarelor electronice este descrisã în continuare sub forma generatiilor de calculatoare [GEN5]. Se poate remarca faptul cã dezvoltarea caracteristicilor fizice si performantelor calculatoarelor a fost extraordinar de dinamicã; de fapt domeniul calculatoarelor, privit atât din punctul de vedere hard, cât si soft, a avut cea mai rapidã evolutie dintre industriile si tehnologiile secolul nostru. Primele sisteme electronice de calcul, de dimensiuni considerabile, erau departe de performantele calculatoarelor moderne si existã toate motivele sã credem cã aceastã evolutie va continua.

Generatia 1 (1943-1956). Principalele componente fizice ale acestor calculatoare erau tuburile electronice pentru circuitele logice si tamburul magnetic rotativ pentru memorie. Viteza de lucru era micã: 50-30.000 operatii pe secundã iar memoria internã - 2KO. Aceste calculatoare aveau dimensiuni foarte mari si degajau o cantitate de cãldurã destul de mare, deci nu ofereau sigurantã perfectã în utilizare. Programarea acestor calculatoare era dificilã, folosindu-se limbajul masinã si ulterior limbajul de asamblare. Reprezentantul cel mai cunoscut al acestei generatii este calculatorul ENIAC. Enumerarea caracteristicilor sale fizice este foarte sugestivã pentru a crea o imagine asupra primelor tipuri de calculatoare: el continea 18.000 de tuburi electronice, 7.500 de relee, 7.000.000 de rezistente si ocupa 145 m2, cântãrind 30t.

Este de remarcat faptul cã informatica româneascã a demarat cu câteva realizãri notabile, inclusiv din punct de vedere tehnic. Dintre primele calculatoare românesti amintim: Calculatorul Institutului de Fizicã Atomicã din Bucuresti (CIFA), Masina Electronicã de Calcul a Institutului Politehnic Timisoara (MECIPT), Dispozitivul Automatic de Calcul al Institutului de Calcul din Cluj (DACICC-1).

Generatia 2 (1957-1963) Principalele tehnologii hard erau reprezentate de tranzistori (diode semiconductoare) si memorii din ferite, viteza de lucru atinsã fiind de 200.000 de operatii pe secundã iar memoria internã - de aproximativ 32KO. Echipamentele periferice de introducere/extragere de date au evoluat si ele; de exemplu, de la masini de scris cu 10 caractere pe secundã s-a trecut la imprimante rapide (pentru acea perioadã) cu sute de linii pe minut. Programarea acestor calculatoare se putea face si în limbaje de nivel înalt (Fortran, Cobol) prin existenta unor programe care le traduc în limbaj masinã (compilatoare). Apare un paralelism între activitatea unitãtii de comandã si operatiile de intrare-iesire (dupã ce unitatea de comandã initiazã o operatie de intrare-iesire, controlul acesteia va fi preluat de un procesor specializat, ceea ce creste eficienta unitãtii de comandã). În memoria calculatorului se pot afla mai multe programe - multiprogramare - desi la un moment dat se executã o singurã instructiune.

Dintre calculatoarele românesti ale generatiei a doua, amintim DACICC-200, CIFA 101 si 102.

Generatia 3 (1964-1971) Principala tehnologie hard era reprezentatã de circuitele integrate (circuite miniaturizate cu functii complexe), memoriile interne ale calculatoarelor fiind alcãtuite din semiconductoare. Apar discurile magnetice ca suporturi de memorie externã iar viteza de lucru creste la 5 milioane de operatii pe secundã. Cel mai cunoscut reprezentant al generatiei este IBM 360 iar dintre calculatoarele românesti - familia FELIX, calculatoare universale realizate sub licentã francezã.

Generatia 3.5(1971-1981) Cresc performantele circuitelor integrate si se standardizeazã. Apar circuitele cu integrare slabã (SSI – Simple Scale of Integration) si medie (MSI – Medium Scale of Integration), echivalentul a 100 de tranzistoare pe chip. Viteza de lucru este de 15.000.000 de operatii pe secundã iar memoria internã ajunge la 2MO. Se folosesc limbaje de nivel înalt (Pascal, Lisp).

Generatia 4 (1982-1989) Se folosesc circuite integrate pe scarã largã (LSI – Large Scale of Integration) si foarte largã (VLSI – Very Large scale of Integration) (echivalentul a 50.000 de tranzistoare pe chip), memoria internã creste la 8MO iar viteza de lucru - la 30.000.000 de operatii pe secundã. Apar discurile optice si o nouã directie în programare: programarea orientatã pe obiecte [Par92].

Calculatoarele generatiilor I-IV respectã principiile arhitecturii clasice (von Neumann) si au fost construite pentru a realiza în general operatii numerice. Calculele matematice complicate, dupã algoritmi complecsi care sã furnizeze rezultate exacte (de exemplu integrare, limite, descompuneri de polinoame, serii), numite calcule simbolice, au apãrut doar în ultimele decenii si nu au fost favorizate de constructia calculatoarelor, ci de un soft puternic, bazat pe algoritmi performanti [And97].

Pânã în jurul anilor '80, evolutia calculatoarelor a fost preponderent bazatã pe salturi tehnologice. Constatându-se însã cã majoritatea programelor nu folosesc în întregime posibilitãtile calculatoarelor dintr-o generatie, s-a încercat cresterea performantelor activitãtii de creare a soft-ului, urmãrind principiul evident cã activitatea umanã nu se bazeazã pe prelucrãri de date, ci de cunostinte între care apar operatii logice de deductie. Ulterior, se va pune chiar problema gãsirii unor arhitecturi performante care sã sustinã noile concepte si cerinte de prelucrare a cunostintelor. Arhitectura urmãtoarei generatii de calculatoare nu va mai respecta în mod necesar principiile von Neumann.

Generatia 5 (1990-) este generatia inteligentei artificiale, fiind în mare parte rezultatul proiectului japonez de cercetare pentru noua generatie de calculatoare. Principalele preocupãri ale cercetãtorilor din domeniul inteligentei artificiale se suprapun în cea mai mare parte cu functiile noii generatii de calculatoare, care sunt prezentate mai jos. Aceste calculatoare sunt bazate pe prelucrarea cunostintelor (Knowledge Information Processing System - KIPS), în conditiile în care aceste prelucrãri devin preponderente în majoritatea domeniilor stiintifice. Din punct de vedere tehnic, se folosesc circuite VLSI (echivalentul a peste 1 milion de tranzistoare pe chip), atingându-se o vitezã de lucru foarte mare, pentru care apare o nouã unitate de mãsurã: 1LIPS (Logical Inferences Per Second) = 1000 de operatii pe secundã). Astfel, viteza noilor calculatoare se estimeazã la 100 M LIPS pânã la 1 G LIPS. Apare programarea logicã, bazatã pe implementarea unor mecanisme de deductie pornind de la anumite "axiome" cunoscute, al cãrei reprezentant este limbajul Prolog.

Functiile de bazã ale noii generatii de calculatoare sunt:

* interfata inteligentã între om si calculator: Se urmãreste implementarea unor functii similare celor umane (auz, vãz, folosirea limbajului) prin mecanisme de recunoasterea formelor, exprimare prin imagini si studiul limbajului natural (directie importantã a inteligentei artificiale). Astfel, utilizatorii calculatoarelor, mai ales nespecialisti, vor avea la dispozitie un instrument de lucru mult mai agreabil.
* gestiunea cunostintelor: Cunostintele trebuie sã poatã fi memorate sub forme care sã permitã un acces optim la bazele de cunostinte (asociativ) si întretinerea bazei de cunostinte prin introducerea de cunostinte noi, eliminarea inconsistentelor, chiar învãtare de cunostinte (caracteristicã inteligentei artificiale).
* realizarea de inferente (deductii) si predictii: Acestor actiuni, similare gândirii umane, li se poate asocia în mod cert atributul de «inteligent». Problemele de inteligentã artificialã se vor rezolva uzual folosind bazele de cunostinte asupra cãrora se aplicã regulile de deductie. Se folosesc metode si tehnici care permit generarea automatã a unor programe si testarea corectitudinii programelor. Omul va fi asistat în obtinerea de cunostinte noi prin simularea unor situatii concrete, necunoscute încã. Aceste tipuri de probleme sunt foarte complexe si necesitã instrumente de abordare adecvate: programare logicã, metode de programare euristice care sã furnizeze solutii bune (chiar dacã nu optime) într-un timp scurt; tehnicile enumerate, care permit gãsirea solutiei într-un spatiu de cãutare de dimensiuni foarte mari, sunt dezvoltate tot în cadrul inteligentei artificiale [Lug97]. Un caz special de deductie este predictia (prevederea unor evolutii pe baza anumitor cunostinte date), care se implementeazã folosind mecanisme ce încearcã sã simuleze functionarea creierului uman prin intermediul retelelor neuronale. O altã tehnicã inspiratã din lumea biologicului în inteligenta artificialã o constituie algoritmii genetici, care au caracteristici de adaptabilitate la context, similar cu adaptarea la mediu a populatiilor biologice.

Generatia 6 apare deocamdatã doar în literaturã, sub forma conceptului ipotetic de “calculator viu”, despre care se filozofeazã si despre care oamenii se întreabã dacã va putea fi obtinut în viitor prin atasarea unei structuri de tip ADN la un calculator neuronal.

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
dolion

dolion


Numarul mesajelor : 23191
Varsta : 73
Data de inscriere : 31/05/2009

Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware Empty
MesajSubiect: Re: Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware   Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptySam 02 Ian 2010, 10:23

Pe masura ce tehnologiile antispam evolueaza, pentru a ingreuna munca celor care se ocupa de acest tip de atacuri, spammerii inventeaza noi metode pentru a evita filtrele antispam si a-si ademeni victimele. La inceputul acestui an, ultimul racnet in materie de spam era image-spam-ul.
Astazi, sunt felicitarile spam, fisiere atasate si chiar spam cu URL-uri din domenii din China.

O data ce spammerii continua sa dezvaluie inovatii pentru a-si distribui materialele si a lasa o amprenta cat mai semnificativa, companiile mici au mai multe optiuni pentru a diminua riscul. De la aplicatii, software si servicii dinamice, de ultima generatie, pana la instruirea angajatilor, companiile mici au in prezent mai multe metode ca oricand pentru a-si reduce gradul de expunere la aceast tip de amenintare in continua evolutie.

Tendinte in spam
Desi volumul de image spam a scazut considerabil de la inceputul anului, acest tip de mesaje nu a disparut complet. Image spam este un e-mail spam care nu foloseste text in corpul e-mail-ului pentru a comunica mesajul. In schimb, foloseste o imagine introdusa in e-mail. Acest lucru da posibilitatea spam-ului sa evite tehnologiile de blocare ce se bazeaza pe cuvinte din corpul mesajului sau care compara “amprenta” unui cunoscut image spam cu un e-mail care intra in adresa de e-mail.

Image spam
Declinul image spam-ului este probabil rezultatul noilor tehnologii antispam care il detecteaza si stopeaza. Vendorii au lucrat rapid pentru a-si intensifica filtrele in scopul de a tinti diferite aspecte din corpul si header-ul mesajelor pe masura ce tipurile de atacurile sunt alternate. Mai mult, cei mai importanti furnizori de tehnologie de securitate lucreaza la retelele cu milioane de conturi de e-mail cercetate in intreaga lume pentru a depista si colecta adresele de pe care se trimit mesaje spam.

Laolalta cu motoare de detectare avansate, aceasta tehnologie are o eficienta ridicata in a ajuta la stoparea atacurilor bazate pe imagine.

Desigur, spammerii nu stau degeaba. Intr-adevar, spam-ul cu felicitari, care contine link-uri catre virusi este in crestere. Continutul acestor mesaje adesea include link-uri variate de la felicitari de zi cu zi, pana la cele specifice anumitor sarbatori, iar spammerii utilizeaza o serie de ancore pentru a-i ademeni pe utilizatori sa clickeze pe linkuri malitioase. Un exemplu semnificativ in acest sens a avut loc in luna august 2007 cand utilizatorii au fost pacaliti sa creada ca urmeaza sa vizioneze un clip video de pe un site cunoscut de video-sharing. Evident, cand utilizatorul da click pe un astfel de link, este furnizat un downloader fals- adica un program care acceseaza Internetul si descarca un Trojan horse in calculatorul utilizatorului. Calculatoarele infectate, unul dupa altul, devin parte a insusi botnet-ului care este responsabil de trimiterea unor astfel de mesaje si gazduieste site-ul Web care a dus la raspandirea malware-ului.

De asemenea, a devenit o rutina pentru spammneri sa incerce sa foloseasca tipuri variate de atasamente pentru a propaga spam-ul, inclusiv fisiere PDF, Excel sau Zip. La fel ca in cazul spam-ului image, vendorii abordeaza aceasta problema si furnizeaza filtre antispam care identifica si filtreaza mesajele nedorite.

Spammerii continua totodata sa foloseasca diferite domenii de nivel superior (TLD-uri, top-level domains) pentru a inregistra anumite nume care reprezinta produsele sau serviiciile lor. Apoi, dupa ce numele unui anumit domeniu intra pe lista neagra, trec la altul. In acelasi timp, spam-ul devine mai localizat, spammerii folosind TLD-uri nationale pentru a tinti o anumita piata sau regiune. Aceste tendinte devin convergente in prezent. In timp ce, de-a lungul timpului, URL-uri cu spam utilizau TLD-urile “net” si “com”, un numar tot mai mare de mesaje spam folosesc TLD-ul “cn”, care indica China.

Indiferent de tehnica de livrare, spam-ul ramane o preocupare de securitate semnificativa deoarece poate fi folosit pentru a distribui Trojan horses, virusi si atacuri de tip phishing. Cel mai recent raport Symantec Internet Security Threat a estimat in prima jumatate a anuui 2007, ca unul din fiecare 233 de e-mail-uri spam contine un cod malitios. Volumele de spam pot nu numai sa creeze daune in serviciu sau o scadere de performanta a resurselor retelei si a cailor de acces in e-mail, ci distribuirea de cod malitios prin spam poate avea un impact semnificativ asupra resurselor companiei si din cauza incercarii de a-l elimina din sistemele dumeavoastra. In consecinta, lupta impotriva spam-ului a devenit o prioritate in prezent pentru
toate companiile mici.

Controlul spam-ului
Mai multe optiuni tehnologice sunt disponibile pentru a ajuta organizatiile sa-si reduca gradul de expunere la spam. Cand sunt combinate cu cele mai bune practici, aceste abordari pot diminua in mod semnificativ riscul pentru organizatie chiar daca spammerii isi schimba tacticile si tehnicile.
Angajatii ar trebui sa fie educati sa ajute la impiedicarea spam-ului, prin a nu raspunde niciodata e-mail-urilor suspecte sau mesajelor evidente de spam- nici macar sa ceara sa fie eliminati de pe lista unui spammer. Facand acest lucru, nu fac decat sa arate spammer-ului ca a gasit o adresa de e-mail legitima. Angajatii pot sa-si reduca gradul de expunere la spam si prin vizualizarea e-mail-urilor in format text mai degraba decat in format HTML.

In plus, companiile mici pot utiliza oricare din instrumentele, aplicatiile sau serviciile de securitate avansate pentru e-mail aflate in prezent pe piata pentru a limita spam-ul. Cele mai eficiente solutii utilizeaza cele mai recente date despre spam si isi upgradeaza in permanenta regulile de filtrare pentru a tine pasul cu natura schimbatoare a spam-ului.
Pentru multe companii mici, un instrument reprezinta o sulutie care cere o intretinere tehnica scazuta. Un instrument de securitate de obicei poate fi integrat usor intr-o retea deja existenta si va lucra impreuna cu serverul si caile de acces la e-mail existente. Un instrument este usor de instalat si intretinut, updateaza in mod automat reguli si software si furnizeaza raportare si personalizare extensive.

Software-ul antispam poate fi o optiune flexibila, cu niste costuri scazute pentru organizatii, in special pentru cele care au harware suplimentar. In timp ce solutiile software antispam furnizeaza si capacitati de raportare si personalizare similare celor oferite de instrumente de siguranta, ele cer un efort mai mare pentru implementare si intretinere.

Pentru obtinerea unei protectii anti-spam la nivel de companie fara a epuiza resursele IT interne, un numar in crestere de companii mici aleg varianta outsourcing pentru serviciul antispam. Prin trecerea securitatii e-mail-ului la un furnizor de administrare a serviciilor de securitate, companiile mici elimina intretinerea si alte preocupari asociate in mod obisnuit cu alte abordari antispam. Si, pentru companii care duc lipsa de echipe si o expertiza IT adecvate pentru a lupta cu provocarile privind securitatea e-mail-ului, un serviciu extern reprezinta o optiune eficienta pentru a se bucura de un suport permanent din partea expertilor in securitate, care supravegheaza in mod constant mediul de amenintari si actioneaza rapid pentru a proteja afacerea clientului lor.

Mai mult ca sigur, spammer-ii vor continua sa gaseasa noi tactici in misunea lor continua de a eluda tehnologiile de filtrare antispam si a-si promova produsele dubioase. Vendorii antispam, pe de alta parte, vor lucra pentru a crea instrumente si servicii inovatoare pentru remediere, spre a ajuta companiile sa se protejeze impotriva amenintarii de natura schimbatoare. Prin folosirea celor mai potrivite elemente hardware, software si servicii, companiile mici isi pot reduce vulnerabilitatea in fata spammerilor si a trucurilor acestora care sunt intr-o evolutie continua.

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator
Anonymous



Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware Empty
MesajSubiect: De ultima ora...   Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyJoi 23 Sept 2010, 16:47

Orange lanseaza maine in Romania iPhone 4. Very Happy

Orange va lansa maine in Romania terminalul iPhone 4, care va putea fi cumparat atat din magazinele Orange cat si online, potrivit unui comunicat al companiei citat de Mediafax.ro.

Potrivit comunicatului un iPhone 4 fara abonament va costa 4.500 de lei, cu TVA inclus.

iPhone 4 este unul dintre cele mai bine vandute terminale din lume. Mobilul ruleaza pe ultimul sistem de operare pentru mobile al Apple: iOS 4, are functia Face Time care permite convorbiri video, o camera foto de cinci megapixeli cu blitz LED, camera video HD si o rezolutie ridicata a displayului.

Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware 29w0dqo

http://www.orange.ro/iphone/

Sus In jos
dolion

dolion


Numarul mesajelor : 23191
Varsta : 73
Data de inscriere : 31/05/2009

Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware Empty
MesajSubiect: Re: Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware   Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyJoi 07 Oct 2010, 08:03

Primul laptop comercial (oferit pentru cumparare) a fost Osborne1, produs in 1981. Acesta costa 1795 $ dar oferea un pachet software de 2000 $, pe langa configuratia hardware destul de avansata pentru acele timpuri: 64 kB RAM, procesor Z80 de 4 MHz si doua unitati floppy. Principalul avantaj al acestui notebook era, pe langa raportul pret-beneficii, faptul ca putea fi transportat usor cu ajutorul avioanelor comerciale, incapand sub scaunul pasagerilor. Principalul dezavantaj era dimensiunea foarte mica a ecranului: doar 5 inch.

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
dolion

dolion


Numarul mesajelor : 23191
Varsta : 73
Data de inscriere : 31/05/2009

Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware Empty
MesajSubiect: Re: Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware   Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyJoi 07 Oct 2010, 08:19

Desi a beneficiat de un succes urias si nesperat in urma lansarii Osborne 1, compania producatoare, Osborne Computer Corporation, s-a declarat insolventa la 3 ani dupa infiintare, in 1983? Se spune ca problemele financiare au inceput pentru corporatie in momentul in care s-au facut publice planurile de viitor care prevedeau aparitia unor laptop-uri mai performante decat Osborne 1, lucru care a dus la scaderea drastica a cererii pentru actualul model.

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
dolion

dolion


Numarul mesajelor : 23191
Varsta : 73
Data de inscriere : 31/05/2009

Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware Empty
MesajSubiect: Re: Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware   Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptySam 09 Oct 2010, 09:59

Utilizatorii care nu sunt familiarizati cu computerele sterg de multe ori fisiere fara sa isi dea seama, insa acest lucru nu mai este de mult o problema, pe net, existand programe gratuite care pot recupera date si chiar email-urile sterse.

Unul dintre aceste programe este Data Recovery Wizard. Acest program este gratuit si permite recuperarea a 1 GB de date, chiar si pe cele care au fost golite din Recycle Bin.

Programul este foarte usor de folosit chiar si de cei care nu se pricep foarte bine sa lucreze cu calculatorul.
O functie foarte utila a programului este cea care permite recuperarea email-urilor sterse, fie din greseala, fie intentionat. De cele mai multe ori email-urile sterse ajung in cosul de gunoi asa ca acesta este primul lucru unde trebuie verificat.

Daca email-urile nu sunt aici atunci rularea programului Data Recovery Wizard le poate recupera. Programul poate recupera, insa, doar email-urile sterse din Microsoft Outloook.

Daca folositi clienti de email precum Yahoo!, Gmail sau Hotmail programul este mai putin eficient si doar in anumite cazuri poate recupera email-urile sterse. Este vorba despre cazurile cand email-urile au fost vizualizate, iar programul le poate recupera ca si pagini web din memoria cache.

SURSA: devicemag.com

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
Diaporevomenos




Numarul mesajelor : 1815
Varsta : 77
Localizare : Patria lui Homer si a lui Dionisie Areopagitul
Data de inscriere : 05/10/2008

Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware Empty
MesajSubiect: Re: Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware   Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyDum 10 Oct 2010, 20:14

dolion a scris:
Utilizatorii care nu sunt familiarizati cu computerele sterg de multe ori fisiere fara sa isi dea seama, insa acest lucru nu mai este de mult o problema, pe net, existand programe gratuite care pot recupera date si chiar email-urile sterse.

Unul dintre aceste programe este Data Recovery Wizard. Acest program este gratuit si permite recuperarea a 1 GB de date, chiar si pe cele care au fost golite din Recycle Bin.

Programul este foarte usor de folosit chiar si de cei care nu se pricep foarte bine sa lucreze cu calculatorul.
O functie foarte utila a programului este cea care permite recuperarea email-urilor sterse, fie din greseala, fie intentionat. De cele mai multe ori email-urile sterse ajung in cosul de gunoi asa ca acesta este primul lucru unde trebuie verificat.

Daca email-urile nu sunt aici atunci rularea programului Data Recovery Wizard le poate recupera. Programul poate recupera, insa, doar email-urile sterse din Microsoft Outloook.

Daca folositi clienti de email precum Yahoo!, Gmail sau Hotmail programul este mai putin eficient si doar in anumite cazuri poate recupera email-urile sterse. Este vorba despre cazurile cand email-urile au fost vizualizate, iar programul le poate recupera ca si pagini web din memoria cache.

SURSA: devicemag.com

Dar jpg si alte fisiere cu ce program se recupereaza?

Recent am folosit unul care mi-la dat Emil. Am facut treaba cu el, dar nu reusea in toate cazurile. Voi incerca si cu asta.

Merci dolion
Sus In jos
Iisus

Iisus


Numarul mesajelor : 355
Data de inscriere : 11/12/2009

Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware Empty
MesajSubiect: Re: Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware   Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyDum 10 Oct 2010, 21:00

Încearcă și undelete plus, în cazul meu a funcționat de minune.

_____________________
Demonstrators were photographed bearing banners saying 'Slay those who insult Islam', 'Butcher those
who mock Islam', and, apparently without irony, 'Behead those who say Islam is a violent religion'.
Sus In jos
dolion

dolion


Numarul mesajelor : 23191
Varsta : 73
Data de inscriere : 31/05/2009

Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware Empty
MesajSubiect: Re: Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware   Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyVin 12 Noi 2010, 17:47

Acum un an am schimbat versiunea Logodnica 7.0 cu Nevasta 1.0 si am observat că programul a lansat o optitune subită Bebelus 1.0 care ocupă mult spatiu pe hard. În instructuni nu era nimic mentionat. Pe de altă parte, Nevasta 1.0 se autoinstalează în toate celelalte programe si se lansează automat când deschid altă aplicatie, împiedicându-i executia. Aplicatii ca Bere-între- prieteni 10.3, Duminica-la-fotbal 5.0 nu mai functionează. Uneori apare un virus - Soacra 1.0, care blocheză sistemul sau face ca Nevasta 1.0 să se comporte total haotic. Nu reusesc să dezinstalez acest program si devine insuportabil mai ales când incerc să lansez aplicatia Duminica-de-dragoste 3.0. Se pare că si alte fisiere sunt virusate. De ex.: c:/Sex_oral_sâmbăta_dimineata.exe se va activa odată cu c:/Colier_cu_diamante.exe.

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
dolion

dolion


Numarul mesajelor : 23191
Varsta : 73
Data de inscriere : 31/05/2009

Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware Empty
MesajSubiect: Re: Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware   Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyVin 12 Noi 2010, 17:50

Geneza

1. La început, Dumnezeu l-a creat pe BIT si BYTE. Si cu ei a creat WORD-ul.
2. Si erau doi BYTE în WORD, si nimic altceva nu exista. Dumnezeu a separat UNUL
de ZERO si a vazut ca lucrul acesta este bun.
3. Dumnezeu a zis: "Sa fie acum DATA". Si asta a fost. Dumnezeu a zis:
"Sa se strânga la un loc DATA si sa fie asezate fiecare la locul ei". Si a creat discurile FLOPPY, HARD-discurile si COMPACT discurile.
4. Si Dumnezeu a spus : "Sa fie COMPUTERE, ca sa existe locuri unde sa fie folosite toate aceste discuri". Asa a creat Dumnezeu COMPUTERELE si le-a
numit HARDWARE.
5. Dar SOFTWARE nu exista înca. Dumnezeu a creat însa PROGRAME , unele mici,
altele mari...Si le-a spus acestora: "Cresteti, înmultiti-va,umpleti COMPUTERELE, supuneti-le si gestionati-le toata MEMORIA"
6. În ziua în care a facut Dumnezeu COMPUTERUL nu era înca pe pamânt nici un om care sa lucreze cu el. Si atunci Dumnezeu a luat un om si i-a suflat în cap,
suflare de logica, si a creat PROGRAMATORUL.
7. Si Dumnezeu i-a dat lui lumea COMPUTERULUI, ca s-o lucreze si s-o pazeasca.
Si PROGRAMATORUL a supus programele vointei sale si a guvernat peste toate
COMPUTERELE si toate tipurile de DATA.
8. Dumnezeu a dat PROGRAMATORULUI porunca aceasta: "Poti sa folosesti toate volumele si subvolumele copacului cu PROGRAME dar din pomul cu WINDOWS sa nu manânci, caci în ziua în care vei mânca din el vei muri negresit".
9. Dumnezeu a zis apoi : "Nu este bine ca omul sa fie singur". Si a luat una din coastele PROGRAMATORULUI si a facut din ea o creatura care sa priveasca neîncetat la PROGRAMATOR , care sa admire si sa iubeasca tot ce va face acesta. Si Dumnezeu a numit creatura:USER.
10.Programatorul si user-ul se descurcau de minune.
11.Dar Bill era mai siret decit toate fiarele WORD-ului pe care le facuse Dumnezeu. El a zis USER-ului: "Oare a zis Dumnezeu cu adevarat?"
12.USER-ul a raspuns: "Dumnezeu ne-a permis sa rulam orice program si sa folosim orice data, dar ne-a spus sa nu rulam WINDOWS-ul, ca vom muri".
13.Atunci Bill a spus USER-ului : "Hotarât lucru, daca îl veti folosi nu veti muri, dar Dumnezeu stie ca în ziua în care veti gusta din WINDOWS vi se vor deschide ochii si veti fi ca Dumnezeu, cunoscând binele si raul. Veti fi capabili sa creati si voi orice doriti, printr-o simpla apasare de MOUSE".
14.Si USER-ul a vazut ca fructele WINDOWS-ului erau placute de privit si usor de folosit, s-a gândit ca era de dorit ca ele sa deschida cuiva mintea. A luat deci din ele si le-a încercat, a dat si PROGRAMATORULUI, care era alaturi, si acesta le-a încercat si el.
15.Atunci au deschis ochii amindoi si au început sa se teama ca orice învatatura ar deveni inutila, din moment ce totul va putea fi înlocuit cu WINDOWS-ul.
Dar USER-ul instalase deja fructul oprit în COMPUTERUL sau si uitându-se rugator în ochii PROGRAMATORULUI, îl convinse si pe acesta sa se bucure alaturi de el.
16.Curând PROGRAMATORUL avu nevoie de noi si noi DRIVER-e si, cum acestea nu se gaseau oriunde, începu sa se agite ca sa faca rost de ele.
17.Atunci se auzi glasul Domnului: "Ce cauti tu atât de înfrigurat?". Si PROGRAMATORUL a raspuns: "Am nevoie de noi DRIVER-e si ma simt ca în DOS-ul gol fara ele".
18.Si Dumnezeu a zis: "Cine ti-a spus tie ca ai nevoie de noi DRIVER-e? Ai rulat cumva WINDOWS-ul?"
19.PROGRAMATORUL a raspuns spasit: "USERUL pe care mi l-ai dat sa fie lânga mine, mi l-a adus si l-am încercat".
20.Si Dumnezeu a spus USER-ului: "Ce ai facut?". USER-ul a raspuns: "Bill m-a amagit si am încercat..." 21.Dumnezeu i-a zis lui Bill: "Fiindca ai facut lucrul acesta, blestemat esti sa fii invidiat de toate creaturile pamântului. Si toti USER-ii, de câte ori se vor încurca în crengile WINDOWS-ului, pe tine te vor înjura. În veci vei fi nevoit sa creezi noi si noi ramuri pentru WINDOWS si nimic altceva!".
22.Dumnezeu a zis apoi USER-ului: "Voi mari foarte mult suferinta si însarcinarea ta. WINDOWS-ul te va dezamagi zi de zi si-ti va epuiza toate resursele de MEMORIE. Vei fi nevoit sa folosesti programe jalnice si vei apela umil la ajutorul programatorului iar el va stapâni peste tine"
23.Dumnezeu s-a întors spre PROGRAMATOR si i-a zis: "Fiindca ai ascultat de glasul USER-ului si ai folosit ceea ce eu ti-am poruncit sa nu folosesti, blestemat esti sa nu fii niciodata linistit. Toate programele tale vor avea erori si vei fi nevoit sa le depanezi si sa le tot depanezi, zilnic, pâna la sfârsitul veacurilor".
24.Si Dumnezeu îi azvârli pe toti din CENTRUL DATA si închise usa în spatele lor. Apoi Dumnezeu a creat PAROLA.
25.GENERAL PROTECTION FAULT
"Windowsul nostru Windowsul nostru,
Care esti instalat pe hard,
Deschide-se ferestrele tale,
Vie crash-ul tau
Ca în 95 asa si în 98.
Si zilnicele Servicepacks da-ni le noua,
Si iarta-ne partitiile Linux
Asa cum si noi iertam greselile din drivere
Si nu ne du în ecranul albastru,
Ci izbaveste-ne de conflicte de versiuni
Caci al tau este tot RAM-ul
Si hardul
Si toti hertzii procesorului
În veci vecilor
Alt-F4"

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
dolion

dolion


Numarul mesajelor : 23191
Varsta : 73
Data de inscriere : 31/05/2009

Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware Empty
MesajSubiect: Re: Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware   Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyJoi 18 Noi 2010, 09:17

Cristian Pascu are deja 700 de clienti straini, printre care mari companii din SUA, carora le vinde aplicatiile pe care le-a dezvoltat in sufrageria apartamentului sau din Capitala.

Un roman in varsta de 29 de ani a creat, din sufrageria sa din cartierul bucurestean Balta Alba, un program de soft care are succes peste granite si ii aduce venituri constante de cateva mii de dolari pe luna.

Cristian Pascu a pornit la drum cu trei ani in urma cu un vis in care a crezut. Acum are 700 de clienti straini, printre care si mari companii din SUA. Produsul sau, numit FlairBuilder, este, de fapt, solutia pentru o problema de care se lovesc adesea webdesignerii. "Problema pe care o rezolva produsul este aceea de a crea simulari sau machete de aplicatii web, siteuri sau aplicatii desktop ori chiar de telefoane mobile, inainte de a incepe propriu-zis dezvoltarea", explica Cristian Pascu - castigatorul locului doi la concursul dedicat afacerilor la inceput de drum - "Startup Challenge" - din cadrul celui mai amplu eveniment de antreprenoriat on-line, How To Web, desfasurat la Bucuresti pe 3-4 noiembrie.

Astfel, asa cum in industria auto se fac machete din lut, asa cum arhitectii fac machete din hartie ca sa le arate clientilor cum va fi proiectul, asa si webdesignerii folosesc astfel de machete pentru aplicatii web inainte de a incepe dezvoltarea propriu-zisa a produsului. "Si asta pentru ca potentialii clienti sa-si dea acordul asupra felului in care o sa arate", adauga Pascu.

Idee "lucrata" un an

Mai mult, folosirea aplicatiei FlairBuilder este o metoda buna de a testa si de a finaliza un concept pana la ultimul detaliu. "Produsul meu ii ajuta pe webdesigneri sa faca machete. Initial, am vrut sa fac un instrument pentru dezvoltatori, care sa le permita sa creeze aplicatii reale si, din toata viziunea asta, punctul de la jumatate este exact produsul meu acum. La un moment dat, stand pe net, am vazut ca exista piata pentru asta si am zis sa fac un produs asa, pentru ca este mai comercial si se poate vinde", sustine Cristian Pascu.

Ideea i-a venit acum trei ani. Nu i-a fost insa usor sa o puna in practica de la inceput. Timp de un an, Cristian a lucrat la ideea initiala. Acum doi ani a inceput dezvoltarea produsului, iar sase luni a scris codul aplicatiei. Fizician de formare, tanarul a lucrat ca programator, dar, de cand a gasit clienti pentru FlairBuilder, a renuntat la job si se ocupa doar de proiectul sau. "

In timp, am invatat sa gandesc ca un proprietar de business, am invatat ce noi caracteristici sa implementez, ce vor clientii, cum sa vorbesc cu ei", spune antreprenorul, subliniind ca a invatat mult din greseli. Totusi, marea sansa, dupa cum recunoaste, a fost venitul lunar, constant, de cateva mii de dolari, care i-a permis sa stea acasa si sa experimenteze noi caracteristici pentru aplicatia sa. Mai ales ca o licenta pentru un singur utilizator costa 99 de dolari, ceea ce include si update-uri gratis, timp de un an.

FlairBuilder se vinde prin intermediul unui magazin de e-commerce. Acum, Cristian Pascu are printre clienti companii mari din San Francisco, gen Oracle sau Cisco. "Daca ei folosesc software facut de mine inseamna ca nu e nimic special in ceea ce ma priveste, ca sunt sute de oameni care pot face asta. Mie mi-a luat doi ani, in care am muncit non-stop: idee dupa idee, atentie la detalii, am citit, am urmat tot felul de sfaturi, am fost atent la foarte multe lucruri, m-am documentat intens", conchide Pascu.

SFAT PENTRU ANTREPRENORI

"Alegeti produsele de nisa!"
PROFIL. Cristian Pascu, un tanar intreprinzator care a devenit cunoscut in intreaga lume

"Daca ai o aplicatie de nisa, probabilitatea sa gasesti 50-100 de clienti pe luna este mai mare. Gasesti zece oameni in China, zece in India, in Canada, in SUA si astfel ai adunat clienti si ai bani pentru luna viitoare. Dar, daca dezvolti produsul doar pentru Romania, s-ar putea sa gasesti doar un client", spune Pascu. Spre exemplu, desi le ofera gratuit licenta antreprenorilor romani, el are doar trei clienti in Romania.

Mai mult, nu intelege de ce nu a primit mai multe cereri din partea conationalilor, mai ales ca, din punctul lui de vedere, romanii sunt antreprenori talentati. "Avem pregatirea tehnica, ce ne lipseste este putina inconstienta ca sa riscam si disponibilitatea de a asculta, de a invata. Nu este absolut nimic din mostenirea noastra sau din structura noastra care sa ne impiedice sa fim mai deschisi, sa comunicam mai usor, sa zambim mai mult", conchide Cristian Pascu.

Sursa: Evenimentul Zilei - (Oana Dan)

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
dolion

dolion


Numarul mesajelor : 23191
Varsta : 73
Data de inscriere : 31/05/2009

Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware Empty
MesajSubiect: Re: Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware   Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyMar 23 Noi 2010, 09:50

In acest sfert de secol, sistemul de operare a ajuns sa fie prezent in peste 85% din calculatoarele lumii.
Windows, sistemul de operare al Microsoft, a implinit 25 de ani, fiind lansat pe 20 noiembrie 1985. Pe atunci Bill Gates, cofondatorul Microsoft, spunea despre Windows 1.0 ca "este un software unic destinat utilizatorilor seriosi de PC".
Potrivit paginii oficiale a Microsoft, Windows 1.0 s-a lansat cu cateva programe precum Windows Writer, Notepad, Calculator, un calendar, dar si un ceas care te ajuta sa gestionezi activitatile zilnice. Sistemul avea chiar si un joc numit Reversi.
Primul sistem de operare necesita un minim de 256 kilobiti (KB), doua floppy diskuri si o placa de adaptor grafica. Se mai recomandau un hard disk si 512 KB de memorie pentru a rula mai multe programe sau daca se utilizeaza Disk Operating System (DOS) 3.0 ori un sistem mai performant. La doi ani dupa lansarea acestui program, apare si Windows 2.0 "mulat" pe un procesor Intel 286. Dupa ce compania Intel a lansat 386, Microsoft a facut si ea pasul si si-a updatat creatiile pe acesta. La trei ani de aparitia primului Windows, compania creata de Bill Gates si Paul Allen ajunge cel mai mare creator de software, din punct de vedere al vanzarilor. Odata cu Windows 2.0 apare si Control Panel-ul.
Daca Windows 3.0 si 3.1 s-au vandul in doi ani in circa peste 10 milioane de copii, Windows XP a fost numit cel mai stabil sistem de operare din intreaga serie. Cum nu totul a mers bine in evolutia Windows, cel mai blamat sistem de operare a fost Vista. Si daca tot vorbim de statistici, in acest an, de la lansarea sa, Windows 7 se vindea in circa 7 copii pe secunda.

Compania condusa in prezent de Steve Ballmer are o valoare de peste 200 de miliarde de dolari.


Sursa: Evenimentul Zilei - (Paul Barbu)

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
dolion

dolion


Numarul mesajelor : 23191
Varsta : 73
Data de inscriere : 31/05/2009

Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware Empty
MesajSubiect: Re: Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware   Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyJoi 25 Noi 2010, 09:50

Apple I, unul dintre primele computere create de co-fondatorii Apple Steve Jobs si Steve Wozniak intr-un garaj din SUA, s-a vandut cu 174.000 de dolari la celebra casa de licitatii Christie’s.
Computerul a fost cumparat de Marco Boglione, 34 ani, om de afaceri si colectionar italian, care a licitat prin telefon. Acesta va plati pe computer cu tot cu taxe 210.000 de dolari. Boglione a primit pe langa placa de baza, 8 KB de memorie, o mana de condensatori, conectori, cutia originala, manualul de utilizare si o scrisoare semnata de Steve Jobs. Introdus in anul 1976, Apple I se vindea fara carcasa, sursa de alimentare, tastatura sau monitor. Apple I a fost produs in 200 de exemplare și avea un pret de 666.66 dolari. In prezent, pe piata se mai gasesc intre 30 si 50 de astfel de computere.

Sursa: Capital - ((Bogdan Biszok))

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
dolion

dolion


Numarul mesajelor : 23191
Varsta : 73
Data de inscriere : 31/05/2009

Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware Empty
MesajSubiect: Re: Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware   Introducere in lumea calculatoarelor si a componentelor hardware EmptyDum 05 Dec 2010, 13:48

Tableta AllDro

Românii iubesc gadgeturile şi nici măcar criza nu-i împiedică să-şi achiziţioneze cel mai nou model. Doar în cazul televizoarelor 3D, al căror preţ începe de la 2.000 de euro, întreg stocul de o mie de bucăţi alocat României de unul dintre producătorii de profil a fost epuizat în prima lună de la lansarea pe piaţă. După „nebunia" tridimensională, românii au fost cuprinşi de febra tabletelor PC - un hibrid între laptop şi telefon. Şi pentru că preţul nu era unul accesibil, cel mai ieftin model costând cel puţin 600 de euro, românii inventivi au găsit soluţia - o replică autohtonă la aproximativ 200 de euro.

Gadgetul braşovenilor de la Allview, în care au fost investiţi peste 70.000 de euro, va fi lansat pe piaţă în luna cadourilor. Tableta AllDro este ansamblată în China, iar de anul viitor va avea şi acces 3G, nu doar Wi-Fi ca în prezent. Ea rulează sistemul de operare Google Android şi are ecran de şapte inci, faţă de cei nouă ai iPad sau şapte ai Samsung Galaxy Tab. Iar planurile celor de la Alview nu se limitează doar la România - după Republica Moldova, urmează acum piaţa europeană. "Am făcut deja un prim pas prin încheierea unui parteneriat cu un distribuitor din Portugalia şi unul din Olanda", spun reprezentanţii companiei.

Cititoare de la Asesoft şi Televoice

Cei de la Asesoft Distribution, proprietarii eMAG şi Flanco, vând deja de patru luni e-readerul Serioux, la 499 de lei, care este ansamblat în Asia. Directorul general al eMAG, Iulian Stanciu, spune că, lunar, se vând 50 de e-readere Serioux, din care 30 prin intermediul magazinului eMAG.

În comparaţie, un cititor Kindle, vândut de retailerul online Amazon, costă aproximativ 450 de lei (139 de dolari). Şi Televoice va lansa cititorul Evobook la 1 decembrie. Dispozitivul, care, la fel care şi Serioux, foloseşte tehnologia e-ink (simulează lumina naturală), va costa circa 645 de lei (150 de euro). Liviu Nistoran, proprietarul Televoice, spune că vinde circa 1.000 de exemplare, doar în decembrie.