Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Sfaturi pentru soferi Sam 19 Noi 2011, 20:16
SHELL OIL COMPANY a publicat un avertisment public SHELL a constatat trei incidente în cursul carora telefoanele mobile au provocat incendii la pompele de benzina din statiile de carburanti : În primul caz, telefonul era in portbagaj când soferul facea plinul; telefonul a sunat si incendiul care a urmat a distrus masina si pompa. În al doilea caz, o persoana a raspuns la telefon în timp ce facea plinul si a fost arsa grav la fata când vaporii de benzina s-au inflamat. În al treilea caz, o persoana a fost arsa grav la picior când vaporii de benzina s-au inflamat; telefonul, care era în buzunar, a început sa sune în timp ce facea plinul. Tineti minte: * Telefoanele mobile pot inflama benzina sau vaporii de benzina. * Telefoanele mobile care au un led care se aprinde când functioneaza sau când suna, pot emite suficienta energie ca sa produca o scânteie. Pe scurt, iata regulile pe care trebuie sa le respectati pentru totala siguranta la statiile de benzina: 1) Opriti motorul. 2) Nu fumati. 3) Nu folositi telefonul mobil, lasati-l în interiorul masinii sau închideti-l. 4) Nu urcati în masina în timp ce faceti plinul. Bob Renkes de la Petroleum Equipment Institute a organizat o campanie al carei scop este constientizarea « electricitatii statice» care este la orignea incendiilor din statiile de carburanti. Aceasta campanie a anchetat 150 de cazuri. Rezultatele sunt surprinzatoare: 1) Printre cele 150 de cazuri, aproape toate sunt legate de femei. 2) Aproape în toate cazurile, persoana s-a reîntors în masina în timp ce alimentau la pompa. O data plinul efectuat, persoana a iesit din masina pentru a pune furtunul pompei la loc, datorita electricitatii statice s-a declansat incendiul. 3) Majoritatea acestor persoane aveau încaltaminte cu talpa de cauciuc. 4) Majoritatea barbatilor nu se reîntorc niciodata în masina în timpul alimentarii. De aceea, foarte putini barbati sunt victime ale acestui tip de accident. 5) NU TREBUIE NICIODATA SA FOLOSESTI TELEFONUL MOBIL IN TIMP CE FACI PLINUL. 6) Vaporii de benzina sunt cei care declanseaza incendiul la contactul cu electricitatea statica. 7) În 29 cazuri de incendiu, persoana s-a reîntors în masina, apoi a iesit si a atins furtunul pompei de benzina în timpul alimentarii; marca si modelul masinii nu au nici o importanta. În unele cazuri, masina si statia de benzina au suferit daune majore si clientul a fost grav ranit. 8) 17 incendii au avut loc înainte, în timpul sau imediat ce busonul rezervorului de benzina a fost scos si persoana a început sa faca plinul. M. Renkes subliniaza ca este important ca NICIODATA sa nu te întorci în masina în timp ce faci plinul. Daca trebuie NEAPARAT sa te întorci în masina în timp ce faci plinul, asigura-te când iesi din masina, ca închizi portiera si ca atingi O PARTE METALICA A MASINII înainte de a scoate furtunul pompei de alimentare din rezervorul de benzina. În acest mod simplu, corpul nu va mai contine electricitate statica în momentul în care pui busonul rezervorului la loc. Petroleum Equipment Institute, împreuna cu alte organisme încearca sa avertizeze publicul de acest pericol. Pentru mai multe informatii consultati http://www.pei.org. Dati click pe centrul ecranului în zona « Stop Static » (« Opriti electricitatea statica »). ATENTIE : PE POMPELE DE ALIMENTARE DIN STATIILE DE CARBURANTI ESTE MARCAT INSEMNUL NU FOLOSTI TELEFONUL MOBIL IN TIMPUL ALIMENTARII (un desen cu un telefon barat), DAR NIMENI NU DA IMPORTANTA!
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: Sfaturi pentru soferi Vin 29 Iun 2012, 19:20
E bine de stiut!
O metoda cum sa scapati, fara sa incalcati legea, de amenzile date de Politia rutiera, Poliţia de ordine publica, Jandarmeria sau orice alta institutie a statului abilitata sa aplice sanctiuni contraventionale, celebrele amenzi.
De exemplu, un sofer este amendat de catre un agent de circulatie, mult prea zelos, ca a depasit linia continua. Amenda legala prevazuta de legea care reglementeaza circulatia pe drumurile publice este de 225 de lei, echivalentul a 4,5 puncte amenda si 6 puncte de penalizare.
Dupa constarea contraventiei de catre agentul de circulatie, acesta are obligatia sa va intrebe daca aveti de facut observatii. Sfatul nostru este sa spuneti ce anume observatii aveti de facut, cea mai des folosita de foarte multa lume este urmatoarea "constatarea nu corespunde adevarului" care trebuie mentionata de politist.
Urmatorul pas legal care trebuie facut de politist este sa va intrebe daca doriti sau nu sa semnati procesul verbal si sa luati un exemplar. Putina lume stie ca ordonanta de urgenta a Guvernului 2/2001, privind regimul juridic al contraventiilor, lasa multe portite pentru ca amenda sa nu mai fie achitata niciodata.
Daca soferul depistat ca a incalcat Codul Rutier refuza sa semneze procesul- verbal, agentul este obligat sa aduca un martor, cu care, atentie, se va putea face doar dovada refuzului de catre conducatorul auto de a semna procesul verbal si a primi un exemplar, nu de atestare a savarsirii contraventiei. In fata acestei situatii, procesul-verbal va fi trimis la domiciliul soferului, unde trebuie sa ajunga in maxim 30 de zile. Articolul 27 din OUG 2/2001, prevede ca una din cele doua posibilitati de comunicare a procesului-verbal va fi prin posta, cu confirmare de primire.
Acest lucru presupune ca destinatarul/soferul sau pietonul trebuie sa semneze de primire a procesului verbal. Daca nu este acasa sau daca locuieste la alta adresa decat cea din buletin o perioada de zece zile sau pur si simplu nu merge la Posta sa ridice procesul-verbal si sa semneze, documentul va fi trimis inapoi la Politie. Posta pastreaza corespondenta vreme de 10 zile. In acest caz Politia Rutiera fie retrimite documentul prin Posta fie aplica cea de-a doua varianta de comunicare prevazuta de acelasi articol 27, "prin afisare la domiciliul sau la sediul contravenientului. Operatiunea de afisare se consemneaza intr-un proces verbal semnat de cel putin un martor".
Portita legala de scapare care se afla in Ordonanta 2/2001, este prevazuta de art. 14. Acest articol stabileste ca "executarea sanctiunii amenzii contraventionale se prescrie daca procesul-verbal de constatare a contraventiei nu a fost comunicat contravenientului in termen de o luna de la data aplicarii sanctiunii" (adica data cand a fost scris /intocmit de politist).
Cu alte cuvinte, daca Politia nu poate face dovada ca v-a comunicat procesul verbal in termen de 30 de zile, sub semnatura dvs., amenda de 225 de lei nu mai poate fi executata de catre Directia Finantelor Publice.
Alte sfaturi pentru a evita amenda pentru camerele radar:
- Pentru radarele fixe puteti alege un nume dintr-un necrolog, din orice ziar, al unei persoane care a decedat dupa data depistarii si comunicati Politiei, ca si asa nu au cum sa constatate ca nu e asa.
Acest nume il puteti trece pe invitatia pe care o primiti de la Politia Rutiera de a comunica numele persoanei care a condus autoturismul depistat ca a circulat peste limita legala. De mentionat ca fotografiile facute de camerele radar surprind
autoturismul doar din spate, deci identificarea soferului dupa fata nu poate fi efectuata. In acest caz, Politia Rutiera NU poate aplica sanctiunea si NU poate face dovada ca persoana decedata trecuta de dvs. in invitatie a condus sau nu autoturismul.
- Trimiteti instiintarea cu plata la destinatar, adica sa plateasca Politia cand primeste scrisoarea cu datele persoanei careia i-ati incredintat masina. In acest caz Politia nu va achita taxele si plicul se intoarce la dvs. Asa aveti dovada ca ati comunicat, dar pe banii Politiei, care nu vrea sa platesca si scapati!
Mai sunt cateva pentru radar:
1. Ii ceri ordinul de serviciu prin care are misiunea sa efectueze radar in locul cu pricina. Motivul e eliminarea suspiciunii de iesire la spaga. (Nu-l are sau n-o sa-l dea. Trebuie trecut asta in procesul verbal.)
2. Ceri avizul de control recent al aparatului radar la o institutie abilitata, prin care sa se specifice ca aparatura e conform cu normele tehnice. (Nu-l are, de obicei. Se trece si asta in procesul verbal)
3. Nu semnezi si ceri sa ti-l trimita acasa. (De obicei nu-l trimite, pentru ca politistul trebuie sa se deranjeze la posta si sa puna timbre din banii lui.) In cazul in care, totusi, il trimite, se continua cu varianta de lipsa de la domiciliu.
Si inca una, ca sa nu va ridice masina cand o parcati aiurea: virati rotile la maxim; in felul asta nu vor avea cum sa fixeze "prinzatoarele" pentru a o ridica pe platforma.
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: Sfaturi pentru soferi Mier 07 Aug 2013, 06:58
Aerul conditionat din masina.
Nu e de mirare ca mai multi oameni mor de cancer decât se intampla înainte. Ne întrebăm de unde vine aceasta cauza? Mulți oameni sunt în mașinile lor, de dimineata pana seara, 7 zile pe săptămână. Deschideți ferestrele pentru un timp, apoi intrati in masina si, după câteva minute, porniți AC. Vă rugăm să nu porniți AC de îndată ce intrați în mașină. Iată de ce: Conform cercetarilor, tabloul de bord al masinii, scaune, AC, conducte, de fapt toate obiectele sunt din material plastic în vehiculul dumneavoastră si, expuse la caldura de la lumina soarelui, emit benzen, o toxina care cauzează cancer. O substanță cancerigenă de mare impact. Nu dai importanta la mirosul de plastic incins din masina ta pentru ca te grabesti... Benzenul cauzeaza cancer la oase, anemie si reduce celulele albe din sange. Expunerea prelungită poate provoca leucemie si creste riscul unor forme de cancer. Acesta poate provoca, de asemenea, avorturi spontane la femeile gravide. Nivelul acceptat de benzen este de 50 mg pe metru cub de aer. O mașină parcată intr-un spatiu interior, cu ferestrele închise, va conține 400-800 mg de benzen - de 8 ori nivelul acceptabil. Dacă masina este parcata în aer liber, în soare, la o temperatură de peste 15 de grade C, nivelul de benzen ajunge până la 2000-4000 mg, de 40 de ori peste nivelul acceptabil. Oamenii care intra in masina, păstrând ferestrele închise, în cele din urmă vor inhala cantitati excesive de toxine benzen. Benzenul este o toxină care afectează rinichii și ficatul. Ce e mai rău, este extrem de dificil sa o elimini din corp. Deci, prieteni, vă rugăm să deschideți ferestrele și ușile de la masina voastra - asteptati un timp pentru evacuarea benzenului din interior, înainte de a pătrunde în habitaclu. Aveti o obligație morală să împărtășiti si altor persoane aceste informatii.
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: Sfaturi pentru soferi Mier 08 Ian 2014, 09:20
Vine iarna! Atentie, mare atentie!
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: Sfaturi pentru soferi Lun 24 Feb 2014, 09:50
Cum sa reducem consumul de carburant
Pe astfel de vremuri nu tocmai roz, fiecare ban care ne ramane in buzunar este binevenit. Urmand cateva sfaturi utile, puteti economisi la sfarsit de an si in urma condusului, o suma frumusica. Ce trebuie sa faci ca sa economisesti benzina, asadar bani?
La orice masina se poate face un consum si mai redus de combustibil. Asta daca ne intereseaza si daca vrem sa dam cateva placeri minime de accelerare in tromba si franare violenta pe o economisire substantiala. Daca nu ne intereseaza consumul, fie ca mergem pe banii firmei sau fie ca recesiunea a trecut pe langa noi, foarte bine! Insa cum vorbim despre majoritate, exista destui soferi de masini care doresc sa mearga ceva mai rar la benzinarie. Daca esti hotarat sa alimentezi mai rar propria masina si sa incepi sa faci economii, iata cateva sfaturi ce pot fi urmate:
1. Semafoarele
Multa lume se uita la culoarea rosie a semaforului cand e prea tarziu si franeaza violent. Sau, mai rau, chit ca este rosu vizibil de la o distanta mare, continua sa accelereze pana aproape de semafor si franeaza scurt. In oras, cel mai important este sa conduci constant si sa franezi din timp. Chiar daca este aglomeratie, putem vedea destul de usor cu 50-100 m inainte de semafor daca este culoarea rosie. Fie ca mergem in frana de motor, fie ca o scoatem la punctul mort, dar din timp, putem incetini masina din timp si frana usor. Oricum este rosu, nu are rost sa acceleram pentru ca imediat sa franam. Anticiparea este cheia!
2. Turatia motorului
Caii putere si cuplul unei masini sunt dati la o anumita turatie a motorului. Turatia motorului este data de combustibil. Cu cat turam motorul mai mult, cu atat consuma mai mult. Ideal este sa mentinem o turatie constanta in mers, pe cat posibil, la sub 2000 rpm. Nu are rost sa mergem la drum intins in viteza a 4-a, la 2500 rpm cand putem merge la 1800 rpm in viteza a 5-a. Evident, exceptie fac cazurile de depasiri. Si in oras este acelasi lucru - acolo unde ne permite distanta, nu trebuie sa evitam viteza a 5-a sau orice alta viteza care ne face sa tinem motorul turat pana in 2000 rpm.
3. Climatizarea
Multe masini au climatronic ce nu se poate opri, acesta merge mereu. Trebuie insa sa fim atenti ca atunci cand nu ne dorim aer rece, sa fie apasat butonul ECON. Cu acest buton apasat (led aprins) compresorul nu este angrenat, asadar motorul are sarcina mai mica, deci consum mai redus. Daca vrem sa avem aer conditionat, nu trebuie sa ne speriem de un consum foarte urias - 1 litru/100 km in plus pentru a ne tine la racoare in caldura verii merita investit.
4. Filtre si consumabile
Un filtru de benzina infundat iti va face masina sa consume mult mai mult. Primind benzina mai putina, vei avea impresia ca motorul nu mai trage si vei fi tentat sa accelerezi si mai tare. Si un filtru de aer murdar si infundat va face acelasi lucru. Asigura-te ca filtrele sunt curate si schimbate la timp, daca doresti sa ai un consum redus.
Cat despre consumabile, foloseste numai produse de calitate. Un ulei care nu lubrifiaza bine motorul va creste sarcina si temperatura, asadar va creste si consumul.
5. Acceleratia
Nu accelera aiurea in trafic. Nu trebuie sa pleci de la semafor primul, decat daca te grabesti. Schimba vitezele intre 2000 si 2500 rpm, nu mai mult. Si chiar daca distanta este scurta pana la urmatoarea oprire, nu merge numai intr-o viteza mai turat, doar pentru a nu mai schimba si viteza urmatoare. Chiar si pe o distanta de 200-300 de metri poti merge in toate vitezele, la o turatie mica. Vei consuma mai putin decat daca faci aceeasi distanta in a 3-a viteza, la o turatie mare.
6. Viteza maxima
Da, stiu ca atunci cand mergeai spre mare cu 90-100 km/h erai mereu depasit de vreun A8 care dadea flashuri disperate. Se grabea si omul, ca femeia pierdea ora optima de bronz! Insa daca doresti sa faci o economie de combustibil, nu trebuie sa te grabesti. O viteza constanta de 90-100 km/h este perfecta. Nu numai ca tine acea turatie de care ziceam mai devreme in jurul valorii de 2000 rpm, dar la acea viteza motorul nu depune foarte mult efort pentru a combate efectele aerodinamice. De exemplu, la 160 km/h, nu doar turatia mare creste consumul ci si faptul ca masina trebuie sa dizloce mai mult aer, iar pentru asta depune foarte mult efort.
7. Foloseste pilotul automat
Asa cum ziceam, condusul constant este cel mai bun. Iar pentru asta trebuie sa folosim pilotul automat. O face mai bine decat omul. Pe autostrada este mana cereasca, pentru ca pastreaza viteza si turatia, iar tu poti interveni numai la depasiri si franare.
8. Greutate scazuta
Tot din cauza sarcinii mari, dar de data aceasta cauzata de o greutate mai mare, creste si consumul. Daca vei merge singur in oras, vei vedea ca masina e ceva mai sprintena, accelereaza mai usor si franeaza bine. Daca insa masina e plina cu 5 persoane, lucrurile de schimba. Simtind o greutate in plus, motorul va necesita mai mult combustibil pentru a depune efortul necesar accelerarii. Asadar, atunci cand pleci cu 10 saci de ciment de la Praktiker, sa nu te miri ca iti va creste consumul!
9. Presiunea in anvelope
Asigura-te ca ai presiune buna in toate cauciucurile. O anvelopa moale va face motorul sa traga mai tare. Nu numai ca in timp vei uza cauciucul desumflat, dar vei avea si un consum mai mare de combustibil. Mergi periodic la vulcanizare - o presiune in toate rotile te costa 5 lei, cam cat un litru de motorina. Deci merita.
10. Aer conditionat sau geamuri deschise?
Si cei de la Myth Busters au incercat sa afle dilema asta. Se pare ca la drum intins, masina consuma mai putin cu AC-ul pornit decat cu toate geamurile lasate. Insa, in oras, in trafic mare, geamurile deschise sunt o varianta mai buna. Chiar si asa, diferenta de consum cu sistemul de climatizare pornit nu se justifica. Cu siguranta, atunci cand e cald, merita sa mergi cu AC-ul pornit. Iar atunci cand nu este pornit, sa te asiguri ca este pe modul economic, cu compresorul dezactivat, asa cum spuneam si mai sus.
Urmand aceste sfaturi usoare, vei putea simti o scadere a consumului de combustibil in jurul valorii de 20-25%. Si cum pretul benzinei este in crestere, o economie este binevenita. Mai mult, la sfarsitul anului, vei putea observa ca esti mai bogat cu banii de pe urma a 4-5 plinuri de benzina. Spor la condus economic!
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: Sfaturi pentru soferi Sam 15 Mar 2014, 18:36
10 obiceiuri mărunte care îţi distrug maşina
Ia în considerare lista de mai jos pentru a evita cheltuieli dureroase, potrivit Promotor.ro: 1. Să laşi rezervorul să se golească Toată lumea ştie că martorul de combustibil din instrumentarul de bord nu este chiar cea mai mare alarmă din partea maşinii tale. Ştii şi că atunci când te anunţă că vrea combustibil, mai are de fapt pentru vreo 50 de kilometri. Fă bine şi ascult-o, totuşi, şi nu lăsa ca rezerva „de pe roşu” să scadă foarte mult, pentru că asta îţi deteriorează pompa de combustibil. Şi asta costă, nene! 2. Să ignori „semnalele” maşinii tale Tuturor ne place să ascultăm muzică în maşină, atunci când nu înjurăm alţi participanţi la trafic sau nu înjurăm alţi participanţi la trafic împreună cu pasagerii. Însă, din când în când, e bine să laşi deoparte vorbăraia sau decibelii sistemului audio şi să asculţi la ce-ţi spune maşina. Dacă se „plânge” cu scârţăieli sau trăncăneli, e bine să iei măsuri. La fel se prezintă situaţia şi atunci când ţi se aprind beculeţe în bord fără ca tu să fi apăsat în prealabil vreun buton. O maşină pe deplin funcţională este o maşină fericită. Şi sigură. N-ai vrea să schimbi asta. 3. Să nu schimbi uleiul în timp util Dacă tot vorbeam de beculeţe în bord - în momentul în care se aprinde martorul de ulei, lichidul care îţi lubrifia ţie pistoanele şi-a pierdut de mult proprietăţile. Un schimb la 5.000 de kilometri ar fi ideal, dacă ai un rulaj anual modic. Dacă umbli mult, e bine să schimbi uleiul mai devreme de cât indică producătorul. Dacă o faci, motorul îşi poate dubla durata de viaţă şi te poate impresiona cu o vână constantă. Dacă nu o faci, rişti să plăteşti muuulţi bani la service. Băieţii de la service spun că asta e cea mai păguboasă greşeală pe care o fac proprietarii de maşini. Şi ei au văzut chestii la viaţa lor, vorba aia. 4. Să apeşi ambreiajul cât timp eşti oprit Sunt trei obiceiuri proaste pe care lumea le are atunci când aşteaptă la semafor: degetul în nas, mâna pe claxon şi piciorul pe ambreiaj. În timp ce două dintre ele îţi pot fi dăunătoare imaginii, celălalt îţi afectează componentele din dispozitivul pe care îl ştii simplu ca ambreiaj. Iar reparaţia, dacă nu ştiai, costă mult! Nu-ţi sprijini piciorul pe pedala de ambreiaj, ai un loc special pregătit pentru talpa ta obosită. Dacă nu înţelegi cât de serioasă este problema cu apăsatul ambreiajului, interesează-te cât costă piesele şi reparaţiile pentru un ambreiaj la maşina ta. 5. Să nu foloseşti frâna de mână în timpul staţionării Mulţi experţi îţi vor spune că dacă vrei să ţii în loc maşina fără verifici din zece în zece minute dacă n-a luat-o la vale (recunoaşte că ai avut măcar o dată-n viaţă filmul ăsta), cel mai bine e s-o laşi băgată în viteză. Iar asta este adevărat, atâta timp cât ai tras frâna de mână înainte. Dacă vei lăsa tot greul pe transmisie, aceasta se va deteriora cu timpul. Nu vrei să vezi cât costă o transmisie nouă... 6. Să călăreşti frâna în pantă În momentul în care cobori o pantă mai lungă, ideal ar fi să nu ţii apăsată pedala de frână pe tot parcursul coborârii, deoarece asta va supraîncălzi plăcuţele de frână şi va duce la uzura lor prematură. Sau, dacă-ţi faci naveta zilnică prin Transfăgărăşan (s-ar numi că ai job-ul ideal, indiferent care ar fi acela noi te-am invidia), există riscul ca la un moment dat să rămâi fără frâne deloc. Ceva ne spune că măcar o dată în viaţă ai avut un vis urât legat de asta. Ideal ar fi să te foloseşti pe cât posibil de frâna de motor şi să foloseşti frâna „în reprize”. Desigur, toate astea trebuie să se întâmple ţinând cont de prioritatea #1: siguranţa. 7. Să treci din marşarier într-o treaptă de viteză fără să te opreşti Unii văd în asta o confirmare a faptului că stăpânesc cum trebuie ambreiajul – dai cu spatele, încetineşti şi treci într-a-ntâia fără a te opri, apoi ţii de ambreiaj şi demarezi înainte, grăbit către primul semafor roşu. Vezi tu, ambreiajului tău nu-i place asta. Iar dacă deţii automată, e cu atât mai nasol, pentru că scazi cu câteva luni viaţa transmisiei. 8. Să mergi subturat Există un mit conform căruia dacă motorul nu e turat, consumă mai puţin. Probabil că ţi-ai dat seama singur că mitul nu este valabil, dacă ai încercat să-l pui în practică. Mersul subturat, în cazul unui motor turbodiesel de exemplu, facilitează depunerea de ulei pe palele turbinei, depuneri care duc în cele din urmă la moartea turbinei. În general mersul subturat dăunează motorului din cauza unei ungeri deficitare. Iar deteriorarea motorului duce, printre altele, şi la creşterea consumului de combustibil. Adică opusul a ceea ce îţi doreşti tu, nu? 9. Să „încălzeşti” motorul prin supraturare înainte de a te pune în mişcare În special în perioada rece, şoferii au obiceiul de a porni motorul şi de a-l tura un pic pentru a-l ajuta să se „încălzească” mai repede, deoarece clănţănindu-ţi dinţii dimineaţa nu este chiar cel mai plăcut mod de a-ţi începe ziua. Din păcate, dorinţa ta de a-ţi opri tremuratul supune motorul unui efort considerabil – ai încercat vreodată să ridici greutăţi la cinci secunde după ce te-ai trezit din somn? N-o fă, îţi spun eu că e foarte naşpa. Cel mai bine e să-l laşi vreo 30 de secunde – 1 minut să funcţioneze la ralanti, în timp ce electronicele şi aerul condiţionat sunt oprite. După aia, eşti bun de drum. Nu-l tura „în gol” că schimbările bruşte de temperatură nu-i fac bine. 10. Să nu păstrezi curăţenia în maşină Hei, nu e o ruşine că s-a întâmplat să scapi bucăţica aia aripioară „Chei-Ef-Si” proaspăt trecută prin sosul Glenn pe carpeta de la picioare şi că ai vărsat sucul când te-ai aplecat să o culegi „ca să nu se facă mizerie”. Cum nu e o ruşine că buzunarele portierelor tale, împreună cu cupholderele şi oricare alt spaţiu de depozitare sunt pline cu ambajale, după o călătorie lungă. Însă cum ţie nu-ţi place să porţi o haină pătată, nici maşinii tale nu-i place să acumuleze tot felul de materii alimentare dubioase. Şi, pentru numele lui Dumnezeu, iubeşte-ţi maşina, omule!
Data articol: 10/02/2014 Sursa: Promotor.ro
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: Sfaturi pentru soferi Mier 11 Iun 2014, 07:40
Vazut de 4 milioane de oameni in ultimele 3 zile, montajul face parte dintr-o campanie impotriva folosirii device-urilor aditionale in timpul condusului.
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: Sfaturi pentru soferi Mier 11 Iun 2014, 07:50
Soferi si pietoni crestini
Pentru a nu muri sufleteste, crestinul trebuie sa traiasca in acelasi mod cuviincios, spre slava lui Dumnezeu, in orice loc, situatie si timp. Astfel, a fi "mai crestin" intr-un loc si "mai putin crestin" in alt loc este un semn al fatarniciei, iar nu al adevaratei credinte in Dumnezeu, care, pretutindeni si in tot ceasul, acelasi este. Soselele asfaltate, autoturismele, traficul si regulile de circulatie au patruns pana si in cele mai izolate localitati. Indiscutabil, societatea noastra este dependenta de traficul auto, iar aceasta dependenta constrange persoana umana sa-si schimbe comportamentul, mai ales prin raportarea la timp. Cand se vorbeste despre soferi si trafic, imediat se amintesc injuraturile, farurile aprinse ostentativ si claxoanele, care, chiar daca nu au rezolvat vreodata o situatie neplacuta, nu au lipsit din cele mai multe cazuri. Pentru aceasta, unii spun ca exista trei categorii de oameni: buni, rai si soferi, acestia din urma neavand parca sansa unei vindecari. Altii, la randul lor, cred cu tarie ca traficul auto ucide, naste nevrotici si alieneaza. La randul lor, chiar daca isi doresc acest lucru, pietonii nu pot sa nu faca parte din lumea soferilor si a traficului tot mai aglomerat. Trecand peste aspectele legate de poluarea cu noxe si zgomotul motoarelor, pietonii se afla intr-un permanent risc de accidentare. Daca nu ar uita faptul ca sunt crestini, atunci cand se urca la volam sau cand merg pe strada, atat soferii, cat si pietonii, ar avea o viata mult mai linistita, fiind paziti de toate acele accidente sufletesti si trupesti, cauzate de uitarea lui Dumnezeu si dispretuirea aproapelui.
Pietonilor crestini!
Mersul pe strada (trotuar) este un prilej extraordinar pentru fiecare crestin de a se cunoaste pe sine insusi si a pune in aplicare poruncile mantuitoare. Ca pieton, pentru a merge in oras, ai nevoie de dragoste fata de ceilalti (chiar si in forma bunului simt), de rabdare si de mila. Unora le dai prioritate, pe altii ii ajuti, iar celor cuprinsi de vreo patima nu le raspunzi in acelasi mod. In primul rand, pietonii trebuie sa respecte si ei regulile de circulatie. Astfel, traversarea strazii trebuie sa se faca numai prin locurile special amenajate si numai la culoarea verde a semaforului. Multe accidente ar putea fi prevenite si doar prin aceasta grija a pietonilor. Cand se transporta un bagaj de mari dimensiuni, un carucior de copil sau un carut de piata, trebuie avut grija la ceilalti pietoni, pentru a nu ii stanjeni. Cand nu se acorda prioritate celor ce care greutati, mai bine se asteapta in liniste, asteptand momentul oportun pentru deplasare, decat sa se porneasca o discutie moralizatoare. Cand se incearca trecerea strazii in mod regulamentar, iar o masina nu opreste sau franeaza mai greu, nu trebuie lovita capota masinii, nici injurat soferul acesteia. Pe de alta parte, cand un sofer acorda prioritate pietonului, un semn de multumire, facut de acesta din urma, sau un zambet sunt de bun simt.
Nevoia de viteza, patima soferilor
Multi soferi sunt captivati de masini cu motoare puternice si de condusul cu viteza mare. Este evident faptul ca, in mod absurd, omul patimas se raporteaza la puterea masinii ca la o putere fizica personala. Intr-un mod se va comporta un sofer, la volanul unei masini simple, si altfel se va comporta acelasi sofer, la volanul unei masini mult mai puternice. Capacitatile masinii nu ar trebui sa afecteze anumite nevoi ale soferului, cum ar fi nevoia de viteza, adesea lipsita de un rost real. Anonimatul este mediul in care se poate dezvolta cel mai bine imoralitatea. Astfel, deoarece, in interiorul masinii, soferul nu mai poate fi vazut de cei din exterior, mai ales in acele masini cu geamuri fumurii, care sunt tot mai multe, conditia de sofer devine foarte usor favorabila unor fapte imorale, precum sfidarea si dispretuirea aproapelui. Sub "adapostul" anonimatului, eventual de la volanul unei masini puternice, soferul devine o fiinta caracterizata de dispret sau, dupa caz, de invidie fata de ceilalti participanti la trafic. Desi soferul se crede un anonim, putand conduce oricum, fara a fi judecat de ceilalti, faptele sale, insa, vor sa iasa din anonimat, el cautand tot timpul sa fie "mai bun" decat ceilalti participanti la trafic. Fiorul provocat de vitezele mari, vazut drept un act de curaj, pe care il cauta unii soferi, implica o inconstienta direct proportionala cu viteza preferata. Unii ca acestia ignora faptul ca nevoia de adrenalina (fiorul respectiv) ajunge sa se comporte precum un drog. Odata obisnuit cu o cantitate de adrenalina mai mare, omul o va cauta in mod repetat, preferand-o intotdeauna in fata senzatiilor cotidiene, monotone sau "prea obisnuite". In acest context, fiind mai protejat de suprafata masinii, soferul inrobit de viteza uita usor de fragilitatea pietonilor. Intr-un accident, omul si masina se distrug reciproc. In pofida unei singure diferente (intentia), moartea unui sofer vitezoman este foarte asemanatoare cu sinuciderea. Sfidand regulile si increzandu-se patimas in sine, un sofer inconstient, care pierde controlul masinii si provoaca o izbitura fatala, este vinovat mai intai de nepretuirea vietii sale si a celorlalti. Inconstient de greutatea faptei sale si neiubitor de viata este si sinucigasul.
Masini scumpe, dar constiinta ieftina!
Sunt multi cei care nu isi cumpara masini foarte scumpe si puternice dintr-o nevoie reala, ci doar din mandrie, pentru a parea celorlalti altfel decat sunt. Drept dovada, dupa ce accidenteaza mortal un om (pe trecerea de pietoni sau nu), folosindu-se de bani si de relatii, unii indivizi scapa de pedeapsa publica si de mustrarea constiintei proprii iar, nu dupa mult timp, repeta drama. Din aceste intamplari dramatice se observa faptul ca, in cazul unor soferi, constiinta nu mai functioneaza. Ei nu au regrete si nu devin mai prudenti la volan. Pentru cazuri asemanatoare celui de mai sus, vinovati au fost gasiti: parintii, care cumpara masini scumpe unor tineri inconstienti; politia, care nu isi face datoria, ci se lasa usor influentata; mass-media, care face "eroi" din cei cu masini scumpe, doar pentru acest lucru invitandu-i chiar in emisiuni; opinia publica, care aluneca prosteste intr-un soi de admiratie a masinilor puternice. In timp, protectorii si admiratorii acestora, direct sau indirect, devin victime a ceea ce "protejeaza" sau admira.
Soferilor crestini!
Un numar tot mai mare de soferi sunt scolarizati si "inregimentati" in trafic. Mai apoi, fiecare sofer isi cumpara cu greu o masina, nu atat dintr-o nevoie reala, cat dintr-o comoditate tot mai bolnavicioasa. Totodata, cu fiecare nou sofer inrolat in trafic si cu fiecare masina achizitionata, cresc si riscurile care privesc sanatatea fizica, psihica si chiar viata omului. Libertatea omului nu are de-a face cu slaba lui viteza naturala de deplasare, ci cu posibilitatea de a se indrepta dupa bunul plac intr-o parte sau alta, de a merge intr-un anumit ritm, de a se opri sau de a se razgandi pe cale. Aceste aspecte, deosebit de valoroase, sunt exluse in cazul mersului cu autoturismul, cand, in schimb, apare constrangerea la o ruta (rutina) care, date fiind distantele mari de parcurs, nu lasa loc nevoilor interioare si contemplatiei. Astfel, libertatea omului nu este sporita de mersul cu masina, ci limitata drastic. Chiar si asa, soferii care, asezandu-se la volan, nu uita faptul ca, mai intai de toate, sunt crestini, lupta cu dependenta de comoditate si cu robia fata de motorul propriei masini, evitand ispitele anonimatului si exprimarea prin viteza, faruri si claxon. Minime sfaturi practice pentru soferi: cand urcati la volan, inarmati-va cu rabdare; multumiti cand vi se da prioritate si dati prioritate, la randul vostru, chiar si cand nu sunteti obligati de lege; cand un alt sofer savarseste o manevra, aveti rabdare sa o termine; nu injurati verbal sau prin faruri si claxon; bucurati-va de faptul ca ati evitat un accident mai mult decat sa va enervati de posibilitatea acestuia; nu parcati la intamplare, mai ales acolo unde se blocheaza buna circulatie, in dreptul unei alte masini, pe locurile rezervate persoanelor cu dizabilitati sau pe doua locuri; pentru evitarea poluarii sonore si a aerului, nu lasati motorul sa functioneze inutil; nu aruncati nici un fel de gunoi pe fereastra masinii; aveti respect fata de pietoni.
Indemn final catre soferi si pietoni!
Nici pietonul, nici soferul nu trebuie sa uite faptul ca, fie pe trotuar, fie in trafic, omul se afla tot pe drumul spre mantuire. Astfel, indiferent de modul de deplasare printre ceilalti oameni, fiecare crestin trebuie sa aibe in minte cuvintele Mantuitorului Iisus Hristos, care spune: "Toate cate voiti sa va faca voua oamenii, asemenea si voi faceti lor, ca aceasta este Legea si proorocii. Intrati prin poarta cea stramta, ca larga este poarta si lata este calea care duce la pieire si multi sunt cei care o afla. Si stramta este poarta si ingusta este calea care duce la viata si putini sunt care o afla" (Matei 7, 12-14).
Dar, oare, cand sunt soferi sau pietoni, crestinii mai sunt interesati de mantuire?
Teodor Danalache
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Anahoret
Numarul mesajelor : 7444 Varsta : 63 Localizare : Deocamdată pe lumea asta Data de inscriere : 11/12/2008
Subiect: Re: Sfaturi pentru soferi Mier 11 Iun 2014, 20:26
Ascultam postul RockFM unde Hrubaru are o oră de muzică bună. La un moment dat dădea un sfat motocicliştilor: "Nu alerga cu motorul mai repede decât poate îngerul tău păzitor să zboare!" Mi-a plăcut la nebunie!
_____________________ Free your mind!
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: Sfaturi pentru soferi Vin 13 Iun 2014, 18:50
Comportamentul nostru la volan este direct legat de zodia in care ne-am nascut. Se pare ca Leii sunt cei mai buni soferi si Balantele sunt cele mai neexperimentate. V-am pregatit o diagrama interesanta cu semne zodiacale in functie de inclinatia lor la condus, analizand rezultatele unei compani canadiene care se ocupa cu siguranta auto. Expertii de la InsuranceHotline au efectuat un studiu pe baza datelor de la mai mult de 100 de mii de clienti in ultimii 6 ani. Rezultatele sondajului arata regularitati interesante in modul diferitelor semne zodiacale.
Cei mai periculosi soferi sunt Balantele. Cei mai blanzi si atenti reprezentati ai zodiacului sunt cei mai periculosi soferi, din cauza volatilitatii lor, incertitudinii si distragerii atentiei. Cand are nevoie sa actioneze rapid, Balantele se panicheaza. Mai mult decat atat, conduce indisciplinat, scrie bewoman.ro
Varsatorii ocupa locul imediat dupa balante in clasamentul nostru pentru șoferi nesiguri. Ei nu respecta regulile de circulatie si neaga vina atunci cand au provocat accidente. Le lipseste orice disciplina si responsabilitate.
In mod natural, Berbecii sunt, de asemenea, in partea de sus a listei, din cauza temperamentului lor salbatic si fara pic de rabdare. In general, ei sunt soferi buni, dar cred ca viata este mereu o competitie. Mai mult decat atat, au in mod constant dorinta sa dovedesaca ca sunt cei mai rapizi si curajosi, dar acest lucru poate fii uneori fatal.
Punem Pestii pe al patrulea loc, deoarece ei sunt melancolici, distrasi și cu capul in nori. Reactiile lor nu sunt cele mai rapide. In multe cazuri, nu sunt de acord cu ceea ce se intampla pe drum, ca si cum ar fi protejati de Dumnezeu. Conduc totusi binisor, dar nu au abilitati dobandite pentru reactii rapide in situatii critice.
Scorpionii se claseaza pe locul cinci, pentru ca sunt prea increzatori și pun stima de sine pe drum. Ei sunt soferii buni si au reacții rapide, dar nu reusesc sa-si stapaneasca furia. Daca cineva profita de ei, uita de orice altceva si cauta dreptate.
Taurii ocupa rangul imediat dupa Scorpioni in pozitia a sasea. Tenace si încapatanat, Taurul are tendinta de a trece chiar si pe roșu si refuza sa respecte semnele din trafic. Desi nu ii place sa-si asume riscuri, nu de putine ori face accident.
Sagetatorii ocupa un loc mult mai modest in clasament, probabil pentru ca sofeaza cu luciditate pe drum. Ei evita situatiile riscante si au reactii rapide. Singura lor problema este obiceiul de a vorbi la telefonul mobil. Asta poate cauza accidente.
In al optulea rand se numara Capricornii – ceva surprinzator si pentru ei insisi! Ei cred ca accidentele nu ii afecteaza, deoarece sunt soferi perfecti. Dar, pot fi sanctionati disciplinar, in general, dar acest lucru nu ii fac sa conduca regulamentar si incalca mereu limita de viteza. Capricornii provoca accidente din excesul de viteza.
Fecioarele conduc dupa reguli si nu deranjeaza in trafic. Ele conduc simplu dar vigilent, desi incearca sa nu rateze nici un detaliu de pe drum. De multe ori acorda prioritate pietonilor si franeaza brusc. Nu sunt deosebit de atente la multe pericole aflate la distanta.
Racii conduc destul de fiabil, cu o teama innascuta de pericol. Lor nu le place riscul si au un puternic sentiment de auto-conservare. Sunt adesea perceputi ca soferi enervanti, deoarece acestea nu incalca limita de viteza si alte reguli.
Gemenii sunt printre soferii cei mai priceputi si rareori cauzeaza accidente. Cu toate acestea, mai gresesc si ei din lipsa de concentrare si infantilism. Nu reactioneaza deosebit de rapid in situatii riscante, dar reactioneaza foarte rapid pe drum.
Felicitari Leilor! In afara ca sunt rapizi si siguri pe drum, Leii au autocontrol complet si conduc cu usurinta. Chiar si atunci cand profitati de Lei, acestia actioneaza regeste si concureaza pentru a-si arata pozitia dominanta. In acest sens, celelalte semne zodiacale au multe de invatat de la ei.
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: Sfaturi pentru soferi Dum 31 Mai 2015, 11:44
Tabloul de bord al unei masini moderne este din ce in ce mai complicat si presarat cu diverse pictograme si becuri.
Daca in trecut automobilele soseau cu doar cateva informatii pe bord, astazi, producatorii incearca sa inglobeze cat mai multe informatii pe o suprafata destul de mica.
Dar lumea auto a evoluat si odata cu aceasta si panoul de bord. Martorii de bord au rol extrem de important, intrucat acestia anunta probleme, uzuri, erori sau defecte la anumite sisteme ale masinii. Numarul martorilor de bord difera de la model la model si de la producator la producator. In continuare am pregatit o lista cu peste 60 de martori de bord si denumirea acestora.
Un alt lucru important de care trebuie sa tineti cont este culoarea martorului de bord. Codul culorilor este foarte important. In general, un martor de culoare rosie indica o potentiala problema serioasa sau o problema legata de siguranta. Daca martorul de bord are culoarea galbena sau portocalie atunci poate semnifica o reparatie sau o potentiala inlocuire.
Martorii colorati in albastru sau verde au doar rol de indicatori. De asemenea, exista posibilitatea ca martorul de bord sa palpaie, caz in care ar trebui sa apelati la un dealer.
1. Lumini de ceata fata aprinse 2. Probleme la servodirectie 3. Lumini de ceata spate aprinse 4. Nivelul lichidului de parbriz este scazut 5. Placute de frana uzate 6. Pilot automat activat 7. Directia semnalizarii 8. Probleme la senzorul de lumina 9. Modul de iarna 10. Indicator pentru informatiile computerului de bord 11. Bujii/Avertizare preincalzire diesel 12. Avertizare de temperaturi scazute 13. Probleme la sistemul de pornire al masinii 14. Cheia nu se afla in masina 15. Bateria cheii este slaba 16. Avertizare cu privire la distanta fata de un alt vehicul 17. Apasati pedala de ambreiaj 18. Apasati pedala de frana 19. Volan blocat 20. Faza lunga pornita 21. Presiune scazuta in pneuri 22. Lumini de intalnire sau pozitii aprinse 23. Bec ars 24. Avertizare cu privire la luminile de frana 25. Avertizare filtru de particule 26. Probleme la sistemul de tractare 27. Probleme la suspensia pneumatica 28. Avertizare privind parasirea benzii de mers 29. Probleme la catalizator 30. Centura de siguranta nu este cuplata 31. Frana de parcare este cuplata 32. Probleme la baterie sau alternator 33. Sistem de asistenta la parcare pornit 34. Anunta ca este necesar sa efectuati o vizita la service 35. Faruri adaptive 36. Controlul inclinarii farurilor 37. Avertizare privind eleronul 38. Avertizare cu privire la plafonul decapotabil 39. Probleme la airbag-uri 40. Frana de mana cuplata 41. Apa in filtrul de combustibil 42. Airbag dezactivat 43. Problema mecanica 44. Indicator faza scurta 45. Filtrul de aer necesita inlocuirea 46. Mod Eco activat 47. Sistem de asistenta la coborarea pantelor 48. Probleme la temperatura motorului 49. Avertizare privind ABS-ul 50. Avertizare filtru de carburant 51. Portiera deschisa 52. Capota deschisa 53. Nivel scazut al combustibilului din rezervor 54. Probleme la cutia de viteze automata 55. Limitator de viteza activat 56. Probleme la amortizoare 57. Presiune scazuta a uleiului 58. Degivrare parbriz 59. Portbagaj deschis 60. Sistem de control al stabilitatii oprit 61. Senzor de ploaie 62. Probleme la motor sau la emisii 63. Degivrare luneta 64. Modul automat pentru stergatoarele de parbriz activat
Si acestia nu sunt toti martorii de bord folositi de producatori...
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
dolion
Numarul mesajelor : 23191 Varsta : 73 Data de inscriere : 31/05/2009
Subiect: Re: Sfaturi pentru soferi Sam 17 Iul 2021, 11:43
Vizibilitate sub cincizeci de metri, coloană de mașini, viteză, nerespectarea distanței legale față de cel din față, a fost rețeta perfectă pentru carambolul de ieri dimineață, de pe Autostrada Soarelui, A2, Bucureşti-Constanţa, de la kilometrul 183, în zona municipiului Medgidia, pe sensul către litoral, carambol în care au fost implicate peste cincizeci de mașini.... urlăm că vrem autostrăzi, când nu am învățat, în atâția ani, cum se circulă în astfel de condiții! Nu am învățat și nu o să învățăm vreodată! Nu e de mirare că suntem locul I în Europa la numărul de victime din accidente rutiere! Se pare că gândul și dorința de a găsi un șezlong și un loc pe plajă, cât mai aproape de apă, a fost prioritar, în dauna siguranței tale și a celorlalți!
_____________________ Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
zaraza26
Numarul mesajelor : 8994 Varsta : 59 Localizare : Nasaud Data de inscriere : 02/10/2008
Subiect: Re: Sfaturi pentru soferi Lun 19 Iul 2021, 12:03
dolion a scris:
Vizibilitate sub cincizeci de metri, coloană de mașini, viteză, nerespectarea distanței legale față de cel din față, a fost rețeta perfectă pentru carambolul de ieri dimineață, de pe Autostrada Soarelui, A2, Bucureşti-Constanţa, de la kilometrul 183, în zona municipiului Medgidia, pe sensul către litoral, carambol în care au fost implicate peste cincizeci de mașini.... urlăm că vrem autostrăzi, când nu am învățat, în atâția ani, cum se circulă în astfel de condiții! Nu am învățat și nu o să învățăm vreodată! Nu e de mirare că suntem locul I în Europa la numărul de victime din accidente rutiere! Se pare că gândul și dorința de a găsi un șezlong și un loc pe plajă, cât mai aproape de apă, a fost prioritar, în dauna siguranței tale și a celorlalți!
Am impresia ca cei din sud sunt mai putin precauti.
Numarul mesajelor : 7444 Varsta : 63 Localizare : Deocamdată pe lumea asta Data de inscriere : 11/12/2008
Subiect: Re: Sfaturi pentru soferi Mar 27 Iul 2021, 21:29
zaraza26 a scris:
Am impresia ca cei din sud sunt mai putin precauti.
Nu mai puţin precauţi, mai multe beizadele. Majoritatea bucureşteni. Maşini puternice, creiere cât aluna. De la un timp, parcă s-au tâmpit şi braşovenii. Pe DN-1 deja dublez distanţa când văd o maşină de Braşov.
Acum vreo două luni m-a depăşit unul în girator, pe interior, cu două roţi pe macadam, apoi mi-a tăiat faţa de m-a lăsat muci! Se grăbea omul să ajungă la Bucureşti.
_____________________ Free your mind!
zaraza26
Numarul mesajelor : 8994 Varsta : 59 Localizare : Nasaud Data de inscriere : 02/10/2008
Subiect: Re: Sfaturi pentru soferi Mier 11 Aug 2021, 14:28
Anahoret a scris:
zaraza26 a scris:
Am impresia ca cei din sud sunt mai putin precauti.
Nu mai puţin precauţi, mai multe beizadele. Majoritatea bucureşteni. Maşini puternice, creiere cât aluna. De la un timp, parcă s-au tâmpit şi braşovenii. Pe DN-1 deja dublez distanţa când văd o maşină de Braşov.
Acum vreo două luni m-a depăşit unul în girator, pe interior, cu două roţi pe macadam, apoi mi-a tăiat faţa de m-a lăsat muci! Se grăbea omul să ajungă la Bucureşti.
Ah, din cauza beizadelelor, se schimba si temperamentul celorlalti...